طرح سه ساله سازمان های یهودی برای تخریب مسجدالاقصی

کد خبر: 58287
کانال دو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سازمان های این رژیم در طرحی قصد تخریب مسجدالاقصی طی سه سال را دارند و در همین راستا، مصر و اردن نیز نسبت به حملات شهرک نشینان هشدار داده اند.
وارث: به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سازمان های و جمعیت های این رژیم در طرحی سه ساله قصد تخریب مسجدالاقصی و ساخت معبد کذایی را دارند.

 

این کانال افزود: در گزارشی که دو روز گذشته پخش شده است، موسسه ها و سازمان های یهودی خود را برای ساخت معبد کذایی آماده می کنند و در انتظار تصمیم سیاسی رسمی از سوی مقامات این رژیم هستند.

 

این کانال همچنین اعلام کرد: سازمان های یهودی لوازم مورد نیاز را در اماکنی نزدیک به مسجدالاقصی قرار داده اند.

 

بنابر این گزارش، آنان برای گسترش حمله های خود به مسجدالاقصی برنامه های خود را فعال تر خواهند کرد و ازدواج تلمودی را در این مسجد انجام خواهند داد.

 

 

حمله ده ها شهرک نشین صهیونیستی به مسجدالاقصی

 

روز گذشته (دوشنبه 25 مرداد ماه) ده ها نفر از شهرک نشینان رژیم صهیونیستی با همراهی نظامیان این رژیم به مسجدالاقصی حمله کردند.

 

فراس الدبس؛ مسوول اطلاع رسانی در اداره اوقاف اسلامی قدس، گفت: 36 شهرک نشین صهیونیست از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی حمله کردند.

 

 

هشدار اردن نسبت به جنگ دینی در منطقه

 

وائل عربیات؛ وزیر اوقاف و امور اسلامی اردن با صدور بیانیه ای نسبت به خطرهای حملات مستمر شهرک نشینان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی هشدار داد و گفت: این حملات منجر به جنگ دینی در منطقه خواهد شد.

 

در این بیانیه آمده است: حملات شهرک نشینان به مسجدالاقصی به طور کامل قابل پذیرش نیست و محکوم است.

 

وزیر اوقاف و امور اسلامی اردن حملات صهیونیستها، بازداشت نمازگزاران فلسطینی و جوانان را در مسجدالاقصی منافی با قوانین و پیمان های بین المللی دانست.

 

عربیات از اتحادیه کشورهای عربی، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان های وابسته به سازمان ملل متحد خواست تا با فشار وارد کردن بر رژیم صهیونیستی جلوی حملات  مستمر آنان را بگیرند.

 

گفتنی است؛ عبدالله ثانی؛ پادشاه اردن و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 2013 میلادی توافقنامه ای امضا کرده و بر اساس آن، اردن مسوول حمایت و دفاع از مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی است.

 

هشدار مصر

 

وزارت امور خارجه مصر نیز با صدور بیانیه ای نسبت به خطرهای حملات شهرک نشیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی هشدار داد.

 

این وزارت خانه اعلام کرد: سیاست رژیم صهیونیستی در هتک حرمت به مقدسات اسلامی باعث خدشه دار شدن احساسات مسلمانان می شود و در عملیات روند صلح و مذاکرات میان فلسطین و این رژیم خلل ایجاد می کند.

 

در این بیانیه، وزارت امور خارجه مصر نسبت به طرح های رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت 4200 واحد مسکونی در شهرک «مودعین» در غرب شهر«رام الله» ابراز نگرانی کرد.

/1102001307