تکریم پیرغلامان در هیأت تازه‌تأسیس مداحان تهران

کد خبر: 91365
مسؤول کمیسیون رفاهی شورای مشورتی ستایشگران اهل‌بیت (ع) گفت: تصمیم داریم برای تکریم پیرغلامان امام حسین(ع) چه آنانی که در قید حیات هستند و چه افرادی که از دنیا رفته‌اند، جلسه‌ ماهانه هیأتی به نام حبیب بن مظاهر برگزار شود.
وارث

حمیدرضا بهاری، مسؤول کمیسیون رفاهی شورای مشورتی ستایشگران اهل‌بیت (ع) با اشاره به برگزاری اولین جلسه هیأت متحده حبیب بن مظاهر در مسجد امیرالمومنین (ع) (مسجد آهی سابق) اظهار داشت: در بنیاد دعبل تصمیم بر آن شد تا به‌منظور تکریم پیرغلامان امام حسین (ع) چه آنانی که در قید حیات هستند و چه افرادی که از دنیا رفته‌اند، به‌صورت ماهانه جلسه‌ای برگزار شود.

13980204000765_test_newphotofree.jpg

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه در گام نخست تکریم پیرغلامانی است که امروز گوشه‌نشین و خانه‌نشین هستند و کم‌تر به مراسم‌ مذهبی دعوت می‌شوند. بناست ان‌شاءالله در این جلسات این افراد به مدیحه خوانی بپردازند و براساس اشعار و نوحه‌های آن نیز در نهایت کتاب و جزواتی تهیه خواهد شد.

بهاری گفت: در کمیسیون رفاهی شورای مشورتی ستایشگران اهل‌بیت (ع) تصمیم بر آن شد اگر بناست از پیرغلامان تجلیلی صورت گیرد، این اقدام در قالب صله و هدیه بابت مدیحه‌سرایی این افراد باشد تا به‌نوعی شأن آنان نیز حفظ شود.

13980204000762_test_newphotofree.png

مسؤول کمیسیون رفاهی شورای مشورتی ستایشگران اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه هیأت متحده هرماهه جلسه‌ای برای پیرغلامان برگزار می‌کند، تصریح کرد: به‌منظور وحدت رویه و همچنین هم‌افزایی با هماهنگی‌های صورت گرفته با حمید منتظر تصمیم بر آن شد تا جلسه ماهانه شورا و جلسه هیأت متحده تلفیق شود که به این منظور جلسه با عنوان هیأت متحده حبیب بن مظاهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علی‌رغم تمام مخالفت‌ها، این جلسه با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از پیرغلامان برگزار شد، افزود: حسن آهی، محسن طاهری، حمید منتظر، فرزندان شمشیری، فرزندان مرحوم علامه و جمعی از دیگر مداحان اهل‌بیت (ع) به‌عنوان افراد شاخص در این مراسم حضور داشتند.

13980204000759_test_newphotofree.png

بهاری با اشاره به اینکه محمدرضا سنگری استاد دانشگاه در این جلسه به سخنرانی پرداخت، گفت: سنگری در سخنرانی خود به بیان جایگاه حبیب بن مظاهر پرداخت و از عدم رعایت و پرداختن به جایگاه و شأن اصحاب امام حسین (ع) گلایه کرد. همچنین او از انتخاب این نام برای هیأت استقبال کرد. ضمنا بنا شد این شاعر و استاد دانشگاه همواره سخنران جلسات ماهیانه هیأت باشد.

 

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.