پوستر شعار اربعین 98 در قم رونمایی شد

کد خبر: 94861
طی مراسمی از پوستر شعار و نشان واره اربعین حسینی 98، در سالن همایش‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم رونمایی شد.
وارث

در آیینی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از پوستر شعار و نشان واره اربعین حسینی 98، به همت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین روز پنجشنبه در قم رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم گفت: پیاده روی اربعین میراث ایثارگری‌های آقا اباعبدالله الحسین(ع) است که سر و دست خود را در این مسیر دادند و اگر آن اخلاص‌ها نبود، امروز پیاده روی عظیم اربعین رقم نمی خورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه اگر واقعیت کربلا برای هر انسانی بیان شود، در این مسیر گام برخواهد داشت، افزود: حضور افراد اهل کتاب از مذاهب غیر اسلامی در راهپیمایی عظیم اربعین نشان از عمق اثرگذاری حرکت اباعبدالله(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز در این مراسم با بیان اینکه شعار «الحسین یجمعنا» و «رنگ قرمز» برای مراسم اربعین امسال و با توافق طرفین ایرانی و عراقی انتخاب شده است، افزود: این شعار با مضمونی مشابه برای سال 1397 هم انتخاب شده بود و براساس درخواست طرف عراقی این شعار دوباره با همان عنوان و رنگ انتخاب شد.

در ادامه این مراسم مسعود نجابتی، طراح نشان واره اربعین حسینی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای ادای دین اصحاب هنر به حضرت اباعبدالله(ع) گفت: اولین نشان واره اربعین در مسیر اربعین حسینی طراحی و بر روی پارچه نوشته ای نگارش شد.

این استاد هنر تجسمی کشور ادامه داد: در عمود ۲۹۲ مسیر پیاده روی اربعین امسال با همکاری کانون هنری شیعی، فعالیت گسترده هنری صورت خواهد گرفت و در این موکب با حضور هنرمندان هنرهای مختلف تجسمی نیاز موکب های اربعین در زمینه کتیبه و پرچم نویسی برطرف می شود.

وی ادامه داد: پارچه نوشته های شعار اربعین به صورت گسترده نوشته شده و در مسیر پیاده روی عظیم اربعین میان زائران توزیع و توسط آنها در این مسیر حمل می‌شود.

نجابتی افزود: هنرمندان خود را خادم امام حسین(ع) می دانند و برنامه‌های گسترده‌ای برای انجام کارهای هنری در مسیر راهپیمایی اربعین صورت گرفته است تا با استفاده از ظرفیت هنرمندان رشته های مختلف هنر تجسمی با برپایی موکب و غرفه های مختلف وظیفه خود را در عرض ارادت به اباعبدالله(ع) انجام دهند.

 

260729_2758346836_900_600.jpg

 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.