حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی

شرایط پذیرایی موکب‌ها به دلیل ازدحام جمعیت، طبیعی نیست

کد خبر: 95585
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان این‌که ازدحام جمعیت، موجب شده تا شرایط پذیرایی موکب‌های عراقی و ایرانی طبیعی و نرمال نباشد، گفت: زائرانی که زیارت کرده‌اند، هرچه سریع‌تر برگردند.
وارث

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی،اظهار داشت: آخرین آمارها نشان می‌دهد که از اول ماه محرم و با لغو روادید اربعین، حدود ۳ میلیون ایرانی به عتبات سفر کرده‌اند که با احتساب یک میلیون زائر بازگشته از سفر، هم‌اکنون ۲ میلیون ایرانی در عراق حضور دارند.

به گفته وی، وضعیت مرزها نسبت به دو روز قبل، آرام‌تر است، اما مرز خسروی به دلیل ساعت کار محدود از ازدحام بیش‌تری نسبت به سه مرز دیگر برخوردار است.

ذوالفقاری با اعلام درگذشت ۴۹ زائر ایرانی در عراق، ۲۹ تن از فوتی‌های اربعین امسال را ناشی از حوادث رانندگی دانست و گفت: هم‌اکنون ۵۱ زائر ایرانی در عراق و ۲۱۸ تن از هم‌وطنانمان که در این سفر بیمار شده‌اند در بیمارستان‌های کشور بستری هستند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به عزیمت بی‌سابقه زائران ایرانی به عتبات، وضعیت موکب‌های ایرانی و عراقی را غیرطبیعی دانست و از زائرانی که موفق به زیارت شده‌اند خواست، هرچه سریع‌تر جای خود را به دیگران بدهند.

معاون وزیر کشور همچنین درباره پشتیبانی مرزها در سفرهای بازگشت زوار اربعین خاطرنشان کرد: امروز، دستگاه‌های مختلف را برای این منظور بسیج کردیم تا در حوزه تغذیه، حمل و نقل و پشتیبانی مشکلی نداشته باشیم. همچنین وزارت نیرو به مسأله تأمین آب ورود کرده و آب آشامیدنی به اندازه کافی هم به عراق ارسال شده و هم در مرزها دپو شده است.

ذوالفقاری با بیان این‌که ستاد مرکزی اربعین برای بازگشت زائران، ۱۰۰۰ کامیون پیش‌بینی کرده، اعلام کرد: این کامیون‌ها برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده‌اند تا اگر ناوگان حمل و نقل کشور نتوانست از پس حجم جمعیت بازگشتی از سفر اربعین بر آید، به کمک این ناوگان بیاید. البته امیدواریم با تأمین به‌موقع و کافی اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه عادی از این کامیون‌ها برای حمل و نقل زائران استفاده نکنیم.

وی در پایان از مردم خواست تا با پرسش از دوستان و همچنین با توجه به پیام‌های ستاد اربعین، نوع و زمان سفر خود را مدیریت کنند تا در کشور عراق، دچار مشکل نشوند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.