حجت الاسلام عبدالملکی: باید از فاطمیه عبرت گرفت

کد خبر: 50999
مراسم شب دوم عزاداری فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام سیدامیر عبدالملکی و مداحی حاج اصغر زنجانی، حاج عبدالرضا هلالی، حاج احد قدمی، کربلایی عمید عباس زاده و کربلایی هاشم خطیبی در هیئت جوانان قمر بنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

وارث: مراسم شب دوم عزاداری فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام سیدامیر عبدالملکی و مداحی حاج اصغر زنجانی، حاج عبدالرضا هلالی، حاج احد قدمی، کربلایی عمید عباس زاده و کربلایی هاشم خطیبی در هیئت جوانان قمر بنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

در ادامه خبر متن سخنان حجت الاسلام عبدالملکی را می خوانید:

حجت الاسلام عبدالملکی: باید از فاطمیه عبرت گرفت

لزوم عبرت گیری از فاطمیه

برای استفاده بهتر از این ایام، دو مقدمه لازم است. اول شناخت حضرت فاطمه سلام الله علیها و دوم درک و شناخت صحیح ایام فاطمیه، که به غلط در بین ما چند روزی قبل و بعد از شهادت، که حال بنابر هر کدام از روایات که حدود 10 روایات در این مورد آمده. فاطمیه خط مقدم ماست، مقدمه ی ظهور امام زمان عجل الله تعالی، عاشورا نیست. مردم باید ولی شناس و علی شناس باشند. تا آخرین ذخیره ی الهی هم شناخته شود. اگر عبرتهای فاطمی را مردم خوب درک کرده بودند، عاشورا اتفاق نمی افتاد و اگر این اتفاق بخواهد مجدد تکرار شود، رقیقش می شود کاری که با نائب امام زمان عجل الله تعالی، یعنی ولی فقیه انجام می دهیم.

برای آمدن حسین ابن علی علیه السلام به کربلا، ابتدا مسلم باید بیاید، اول سفیر می آید و بعد امام. اگر رفتار درستی با سفیر نداشته باشیم، همان رفتاری که مردم کوفه با مسلم داشتند، با امام حسین علیه السلام نیز همان رفتار را خواهند داشت.

طبق فرمایش خود امام زمان عجل الله تعالی: أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِیثِنَا1ولی فقیه، نائب ایشان است.تاریخ مثل یک ریل است که واگنهایی روی آن است. انسانهایی که سوار قطار می شوند، متفاوت است. فلذا بهترین نوع اشک بر سیدالشهدا علیه السلام اشک عبره است. به امام حسین علیه السلام می گویند، یا قتیل العبرات، یعنی ای کسی که با شهید شدن خودت به ما عبرت اموزی میدهی تا یاد بگیریم این اتفاق دوباره تکرار نشود.

حضرت زهرا سلام الله علیها اثبات کرد که یک نفری هم می توان قیام کرد، و از امام زمان عجل الله تعالی دفاع کرد. چگونه عبرت بگیریم؟ چه شد مردمی که 70 روز قبل در غدیر خم با امام علی علیه السلام بیعت کرده بودند. و تک تک با حضرت دست دادند. یک اتفاقاتی افتاد که منجر به این شد، این بیعت را فراموش کنند. آنها خودشان را به خواب زدند.

40 شب حضرت زهرا سلام الله علیها استنصار می کردند، یعنی به درب خانه های مردم مدینه می رفتند، مردم را به طلب یاری برای امام علی علیه السلام دعوت می کردند. بعد از پیغمبر همه یادشان رفته بود.

اجتهاد در مقابل نص

با حفظ وحدت با برادران اهل سنت و طبق فرموده مقام معظم رهبری، در این ایام صحبت هایی نباشد که تفرقه انداز باشد. بنابراین تمام روایات را از اهل سنت نقل می کنیم. پیامبر در 28 صفر به شهادت رسید. 29 صفر روز دوشنبه ای بود که جلسه سقیفه برگزار شد. در محله ی بنی ساعده و برای خودشان خلیفه انتخاب کردند. بحث ما این است که شما در مقابل نص، اجتهاد کردید. کار مجتهد استنباط حکم شرعی است. این تلاش و اجتهاد زمانی معنا پیدا میکند که عبارت مستقیمی نرسیده باشد .

گفتند حضرت علی علیه السلام جوان است و نمیتواند مدیریت کند. آیا شما بیشتر از پیامبر و خدا میدانید. می گویند منظور از مولی در کلام پیامبر، "دوست" است. چطور ممکن است در آن گرما و مشقت، سه روز پیامبر، مردم را نگه دارد و حرفی را که بارها زده است، مجدد بگوید من علی را دوست دارم. آیا این معقول است؟ مولی صرفا به معنای دوست داشتن نیست، معنای فراتری دارد.

اینها از قبل معلوم کرده بودند، حتی نفر چهارم که شخصی به نام عبدالرحمن ابن عوف بوده را هم انتخاب کرده بودند.چه شد مردم یادشان رفت؟

حضرت زینب سلام الله درباره ی مردم کوفه فرمودند ان شاالله اشک چشمتان خشک نشود. آنها درد بی امامی را کشیدند و نامه برای امام حسین علیه السلام نوشتند. فکر میکردند شیعه و دوستدار هستند. فقط یک نفر از اهالی کوفه بود که نامه ننوشته بود، بقیه همه برای حضرت نامه نوشته بودند. در عرب این ضرب المثل معروف است: الکوفی لا یوفی؛ کوفی وفا ندارد. بعد یک عده می گویند مردم کوفه خوب هستند.

باید از فاطمیه عبرت گرفت. چگونه مردم را اغفال کردند. مردم را از علی ابن ابی طالب علیه السلام به سمت دیگران سوق دادند. اتفاقی که ناخواسته برای مردم در زمان ما می افتد، وجود نازنین امیرالمومنین علیه السلام فرمودن اهل البصر و البصیرت، امروز رهبری فریاد بصیرت می زنند.برای همین است.

4 اتفاق مهم در دور کردن مردم از حضرت علی علیه السلام

4 اتفاق در کنار هم افتاد، ممکن است برای ما هم اتفاق بیفتد. این دلالیل باعث شد مردم یادشان برود. یک اینکه روزی که قرار بود از مردم برای اولی بیعت بگیرند، پول خرج کردند، قول دادند که اگر علی نیاید و ما بیاییم به شما پول میدهیم. قول غصب فدک را به مردم دادند. فدک ماهانه 120 هزار دینار عواید برای حضرت زهرا سلام الله علیها داشت. فدک یک منطقه ی خوش آب و هوا در دل کویر بود که بدون جنگ یه پیامبر داده شد. در اصطلاح فقهی و احکام به این اموال "فیء" گفته می شود و فقط تعلق به رسول خدا صلی الله است. مثل غنیمت نیست که بخواهد تقسیم شود.

آیه آمد: "وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ2 شیعه و سنی می گویند این حقی که در آیه آمده، همان فدک است و اینجا پیامبر فدک را به حضرت زهرا سلام الله علیها داد. حضرت زهرا سلام الله علیها صاحب ید بود. مثل اینکه شما در خانه ات نشستی و کسی بگوید بلند شو این خانه ی من است. اگر فکر میکنی خانه ی توست باید بینه بیاورید. اصل حقوقی و فقهی است، بینه با کسی است که مدعی است. کار بر عکس شد به جای اینکه آنها بینه بیاورند، بی بی نیز حضرت علی علیه السلام را شاهد آورد، گفتند این شوهرت است و قبول نیست.

پس معلوم است قرآن را هم قبول ندارند. تمام اهل سنت گفته اند آیه ی تطهیر در شان 5 تن است. یعنی فاطمه و حسن و حسین پاک هستند. خدا می فرماید فاطمه نمی تواند دروغ بگوید. آن وقت این آقا از حضرت شاهد می خواهد، یعنی نمی داند حضرت راست می گوید یا دروغ.

جعل حدیث توسط غاصبان فدک

حضرت زهرا سلام الله علیها 3 منبع مالی داشته اند. خمس، فدک، و ارث پیغمبر. درباره ی فدک که شاهد را قبول نکردند، حضرت فرمود ارث من است. اما حدیث جعل کردند. نَحْنُ مَعاشِرَ الْأَنْبِیاءِ لا نُوَرِّثُ، ما پیغمبران الهی از خودمان ارث به جا نمی گذاریم. امیرالمومنین علیه السلام فرمودند این حرف شما مخالف قرآن است. در آیه وَ وَرِثَ‌ سُلَيْمَانُ‌ دَاوُدَ3 ؛ و سلیمان وارث داوود شد. همه پیامبران می توانند ارث ببرند.

حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود باشد. مال مسلمانان که هست پس سهم مرا بدهید. بازهم قبول نکردند. عواید فدک به پول امروزی ما حدود 64 میلیارد ماهانه بوده است. اما حضرت درهم و دیناری را به خانه اش نمی آورد. وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً4 هر شب فقیر می آمد و نان خود را به آنها می آمدند. سه روز گرسنه ماندند.

اگر حضرت زهرا سلام الله علیها پول داشته باشد، همه را صرف تبلیغ حضرت علی علیه السلام میکند و برای اینکه بتوانند سوار مردم بشوند باید به آنها پول بدهیم. لذا مردم را خریدند، همین اتفاق هم در کربلا افتاد.

اگر چشم بیفتد دل انسان می خواهد. عده ای را تطمیع کردند و عده ای را تهدید کردند. عده ای از اراذل را از اطراف شهر آوردند، برای اینکه ناامنی ایجاد کنند. هر کس هم گفت حق با حضرت علی علیه السلام بزنید بکشید ما حمایت می کنیم. اگر حضرت رای بیاورد ما چنین می کنیم. تهدید کردند.

سومین طایفه ای که به نبودن حضرت علی علیه السلام کمک کردند، کسانی بودند که دل خوشی از ایشان نداشتند. مدل زندگی آنها قبیله ای بوده، رئیس قبیله اگر روز بود، او می گفت شب است، مردم قبیله هم می پذیرفتند. حضرت علی علیه السلام فرمود من در جوانی بینی بزرگان اینها را به خاک مالیدم. اگر رئیس قبیله را میزدی انگار کل قبیله را زدی. با حضرت علی علیه السلام بد بودند.

یک عده چهارم اشخاصی بودند که مدل زندگی شان به حضرت علی علیه السلام نمی خورد. اگر حضرت می آمد مثل زمان پیامبر میشد، بریز و بپاش و اسراف نکنید. خود اهل سنت درباره معاویه لعنت الله می گویند ماهیچ فضیلتی از او پیدا نکردیم مگر اینکه هر چه میخورد سیر نمیشد. این هم نفرین پیغمبر بود.

تعریف و تمجید معاویه از حضرت علی علیه السلام

محفن بن ابي محفن از كوفه به شام نزد معاويه رفت تا جيره ي خود را بگيرد. معاويه را در دربار ملاقات كرد.معاويه به او گفت: از كجا مي آيي؟گفت: از نزد كسي كه بسيار ترسوست، بسيار بخيل است و در سخنوري ناتوان است. معاويه متعجب پرسيد: از پيش چه کسي مي آيي؟گفت: از نزد علي بن ابيطالب علیه السلام. معاويه گفت: آيا علي علیه السلام بخيل است؟ اگر او در خانه، طلا و كاه داشته باشد، اول طلا را در راه خدا انفاق مي كند. آيا علي علیه السلام ترسو است؟ شجاعان عرب، پيروزي در برابر علي علیه السلام را به گور بردند. آيا علي علیه السلام سخن داني نمي داند؟ اگر خطبه هاي علي علیه السلام نبود، بلاغت مرده بود5

این 4 عامل دست به دست هم دادند. تا حضرت علی علیه السلام را کنار بزنند. به خودم میگویم نکند من هم آلوده ی این اتفاق چهارم باشم و از رفاه لذت ببرم؟ و آن طور که باید از امام زمان عجل الله، ناموسم و مکتبم دفاع نکنم و بترسم.

سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم. باید در زندگی مقیاسمان اهل بیت و حضرت علی علیه السلام باشم. هرکس با آنها دشمن است ما نیز باید با او دشمن باشیم.

چرخاندن نوک پیکان ترور به سمت حضرت زهرا سلام الله

از شهادت پیغمبر تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، که فاطمیه می گوییم، حضرت زهرا سلام الله با کلام، خطبه ها و مصائبی که به او وارد شد، نوک پیکان ترور و حذف را از علی ابن ابی طالب علیه السلام به سمت خودش چرخاند و آنها گفتند این را باید حذف کنیم.

علی ابن ابی طالب علیه السلام فرمود قصد آنها کشتن من و حسنین بود، آن واقعه که اتفاق افتاد از جان ما گذشتند. محرویتی که هیج جا سراغ ندارید که معصوم فدای معصوم شود الا حضرت زهرا سلام الله علیها. حضرت فاطمه سلام الله علیها اولین مدافع حرم است. اولین حامی ولایت است. 

آمدیم بگوییم از چک و سیلی نمی ترسیم. اگر حضرت سیدالشهدا علیه السلام از ما پرسید حرم خواهر من در خطر است شما چه کردید؟ بگوییم ما سینه سپر کردیم.

اگر حضرت علی علیه السلام با آنها بیعت نکند فایده ای ندارد. با خود گفتند 40 نفری از قبایل مختلف میریزیم به درب خانه شان تا مشخص نشود کدام قبیله است. هزاران نفر بیرون شهر را مراقبت می کنند تا کسی به کمک حضرت علی علیه السلام نیاید. در تاریخ خودشان هست که چه کسی هیزم آورد و... اگر حضرت بیعت نمیکرد او را می شکتند.

تمام نقشه های آنها فقط با یک جمله حضرت زهرا سلام الله علیها نقش بر آب شد. تعدادی از صحابه در منزل حضرت بودند. اینطور نبود که حضرت در حیاط باشند بیایند در را باز کنند. از صبح چند بار پیغام دادند که می آیند معلوم است جنگ و دعواست. حضرت زهرا سلام الله علیها باید پشت درب می آمد تا بگوید انا فاطمه الزهرا بنت رسول الله. پشت این جمله 18 سال بوسیدن دست ایشان توسط پیامبر بود. این را که نمیشد کاری کرد. دشمن قاطی کرد.

همه ی این کارها را انجام داد که امروز یک شعار و پرچم در اعتلا باشد و آن هم "علی ولی الله"، "اشهد ان علی ولی الله ". همه ی دعواها بر سر علی است. آمریکا و.. میگویند مسلمان باشید ولی علی را نداشته باشید مثل بقیه مسلمانان باشید. مراقب امام زمان عج الله باشید.

حجت الاسلام عبدالملکی: حضرت زهرا(س)، نوک پیکان ترور را به سمت خود چرخاند

پی نوشت:

1- حر عاملی، محمد بن الحسن، وسائل الشیعه، ج 27، ص 140،موسسه آل البیت، قم، 1409هجری، این روایت در کتاب کمال الدین و احتجاج طبرسی نیز آمده است.

2- سوره اسراء آیه 26

3- سوره نمل آیه 16.

4- سوره انسان آیه 8.

5- ابن ابی الحدید،شرح نهج البلاغه،ج1ص22.