حجت الاسلام علی پناه: هر عملی به ریا آلوده شود باطل است

کد خبر: 61580
هر عملی به لوس ریا آلوده شود باطل است، به رسالات مراجعه کنید می بینید که گفته شده حتی اگر بخش کوچکی از نماز آلوده به ریا شود آن نماز شرعأ باطل است، اما برای امام حسین علیه السلام ریایی هم گریه کنیم از ما قبول می کنند.
وارث: مراسم دهه دوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام علی پناه و مداحی حاج مهدی سماواتی و حاج ناصر آئینی در هیئت انصار الحسین (ع) برگزار شد.
در ادامه ی خبر، متن سخنرانی حجت الاسلام علی پناه را می خوانید:


حجت الاسلام علی پناه:هر عملی به لوس ریا آلوده شود باطل است

بررسی فرقه های شیعه

در بین شیعه فرقه های ضالّه و افکار انحرافی متفاوت، زیاد است. خیلی ها هستند که به آن ها شیعه گفته می شود اما در حقیقت امر شیعه به حساب نمی آیند. 

ما در شیعیان انحرافی به نام کِیسانیه سراغ داریم، کِیسانیه کسانی هستند که فقط سه امام اول را قبول دارند و ائمه ی بعد از امام حسین علیه السلام را قبول ندارند.

انحرافی به نام اسماعیلیان را سراغ داریم که شش امامی هستند، فرقه ی زیدیه برخلاف دوازده‌امامی‌ها، زید بن علی را به‌جای برادرش محمد باقر امام پنجم می‌دانند و در امامت علی بن ابی طالب، حسن بن علی، حسین بن علی، علی بن حسین با دیگر شیعیان هم‌نظرند.

فرقه ی واقفیه بر امامت و ولایت امام موسی بن جعفر علیه السلام توقف کردند و ائمه ی بعد از ایشان را قبول ندارند.

دیگر شیعه ی هشت امامی نداریم یعنی هر کس امامت و ولایت امام رضا علیه السلام را قبول دارد و به زیارت ایشان می رود حتمأ شیعه ی اثنی عشری است و حتمأ صحیح العقیده است.هر کس امام رضا علیه السلام را قبول دارد یعنی تا حجت بن الحسن را قبول دارد و زیارت ایشان اختصاصات عجیبی دارد.

یکی از القاب امام حسین علیه السلام وتر موتور است، لذا به زبان خودمانی یکی یک دانه ی خداوند است و تافته ی جدابافته ی خلقت است. برای همین است که سید الشهدا تمام قواعد عالم را بر هم زده است چرا که به ما می گویند در مورد هیچ مصیبتی جَزع و فَزع نکنید در از دست دادن عزیزان اما امام صادق علیه السلام می فرمایند: باید برای امام حسین علیه السلام لطمه زد و گریبان چاک داد.

چه کسی در این عالم از حضرت زینب سلام الله علیها فقیهه تر و دین شناس تر است؟ وقتی دیدند سر سیدالشهدا بر نیزه رفت دست بردند زیر معجر و گریبان خود را پاره کردند. امام زمان عجل الله تعالی فرجه در زیارت ناحیه می فرمایند: وقتی اسب بی سوار آمد به سمت خیمه ها زن و بچه ها از خیمه بیرون آمدند و بر صورت خود لطمه می زدند.

همه می دانیم خوردن خاک حرام است چون ما از خاک خلق شدیم و اگر آن را بخوریم در خون خود شریک شدیم،  اما می فرمایند خاک اباعبدالله را به نیت إستشفی و تبرک می توان خورد.

هر عملی به لوس ریا آلوده شود باطل است، به رسالات مراجعه کنید می بینید که گفته شده حتی اگر بخش کوچکی از نماز آلوده به ریا شود آن نماز شرعأ باطل است، اما برای امام حسین علیه السلام ریایی هم گریه کنیم از ما قبول می کنند. لذا خداوند سفره ی ویژه ای برای ایشان در عالم باز کرده است، زیارت امام حسین علیه السلام افضل زیارات است، کربلا هم اشرف سرزمین های عالم است.

تهران یک حسینیه ی بزرگ است برای اباعبدالله، مرحوم آیت الله خوانساری می فرمودند: یک شب در عالم خواب دیدم مادرم زهرا سلام الله علیها دستشان را گذاشته بودند روی دیوار کجی که در حال خراب شدن بود و نمی گذاشتن این دیوار بریزد، گفتم: مادر جان، این دیوار چیست که نمی گذارید بریزد؟ فرمودند: پسرم، سید احمد، اینجا تهران است تا زمانی که بیرق پسرم بر سر کوی و بام این شهر برافراشته است، من نمی گذارم عذابی بیاید.

هر کجا مُلک خدا هست حسینیه ی توست

هر که را می نگری شور محرم دارد

بررسی فضیلت زیارت امام حسین (ع) و امام رضا (ع)

تربت امام حسین علیه السلام با همه ی خاک های عالم فرق دارد، گریه بر مظلومیت ایشان با همه ی گریه ها فرق دارد لذا آقا وِتر موتور است و زیارتشان افضل زیارات است.

یکی از معتبر ترین کتاب های شیعه کتاب کامل الزیارات است که سند شیعه است و اگر این کتاب را مطالعه کنید متوجه می شوید که هیچ زیارتی به پای زیارت سیدالشهدا نمی رسد.

امام باقر علیه السلام می فرمایند: لَوْ يَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِي زِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ (ع) مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقا 1

اگر مردم مى ‏دانستند كه چه فضيلتى در زيارت مرقد امام حسين (عليه السلام) است از شوق زيارت مى‏ مردند.

ببینید چه غوغایی است در زیارت امام رضا علیه السلام که حضرت جواد علیه السلام فرمودند: زیارت پدرم، افضل زیارات است. یعنی از زیارت کربلا هم بالاتر است. واقعأ چرا بعضی ها خودشان را از این مدار فیض دور نگه می دارند؟ بر مبنای این روایت از امام جواد علیه السلام فقها فتوا دادند اگر کسی بین دوراهی ماند و مخیّر شد بین زیارت امام حسین علیه السلام و امام رضا علیه السلام و مجبور شد یکی را انتخاب کند، مستحب است زیارت امام رضا علیه السلام را اختیار کند.

اولین حدیث در زیارت هفت حدیث، از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله می باشد که می فرمایند: «سیدفن بضعة منی بأرض خراسان، ما زارها مکروب إلّا نفس الله کربه و لا مذنب إلّا غفر الله ذنبه 2»؛ هیچ شخص گرفتاری نیست که امام رضا علیه السلام را زیارت کند، جز این که گرفتاری او برطرف می شود و هیچ شخص گنهکاری نیست که حضرت را زیارت کند، مگر این که گناهانش بخشیده می شود.

دو نکته در صدر این روایت است:

1-     

در این روایت از کلمه ی فارسی خراسان استفاده می کنند و خراسان یعنی خطه ای که خورشید بر آن می تابد و از آنجایی که امام رضا علیه السلام خورشید ولایت است، خراسان هم خطه ی خورشید شده است.

2-       حضرت در این روایت امام رضا علیه السلام را پاره ی تن خود معرفی کردند و می دانید آقا این عنوان را فقط به دو نفر دادند اولین نفر فاطمه زهرا سلام الله علیها است، فرمودند: مردم بدانید هر که فاطمه سلام الله علیها را آزار کند مرا اذیت کرده است و هر که مرا اذیت کند خدا را آزار داده است، این را مکرر فرمودند که حرمت فاطمه زهرا را حفظ کنند.  دومی امام رضا علیه السلام است.


 حجت الاسلام علی پناه:هر عملی به لوس ریا آلوده شود باطل است

پی نوشت:


        1- کامل الزیارات ص142 - مستدرک الوسایل ج 10 ، ص 309



2-  جلد نود و نهم کتاب شریف بحارالأنوار، باب چهارم