ضرورت به کارگیری «ادبیات نمایشی» در خدمت به جریان اربعین حسینی (ع)

کد خبر: 69326
ضرورت به کارگیری ادبیات نمایشی در حوزه اربعین حسینی (ع) از جمله مسائل مهمی بود که در نشست مسئولان موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین (ع) و مدرسه اسلامی هنر مورد تأکید قرار گرفت.
وارث:به همت موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین (ع)، نشست هماهنگی دبیرخانه قم موسسه با مسئولان مدرسه اسلامی هنر برگزار شد.

این نشست با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سعید اصفهانیان مدیر موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین (ع)، سیدفاضل سجادی مسئول دبیرخانه موسسه، دکتر فرید عصر قائم مقام مدرسه اسلامی هنر، دکتر حمیدی پارسا مسئول گروه ادبیات نمایشی مدرسه اسلامی هنر، حجت‌الاسلام بطحائی مدیر آموزش آزاد مدرسه اسلامی هنر، جناب آقای رحیمی فرد مدیر آموزشی مدرسه اسلامی هنر برگزار شد.

در این نشست حضار به بررسی چگونگی تعامل در کنگره‌های بین‌المللی موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین (ع) پرداختند. همچنین مقرر شد تا نشست‌هایی تخصصی و مشترک جهت ایام اربعین حسینی (ع) در حوزه «ادبیات نمایشی» شکل گیرد و از ظرفیت اساتید و دانشجویان مدرسه اسلامی هنر در فعالیت‌های علمی و هنری موسسه در ایام اربعین حسینی (ع) استفاده شود.

به گزارش تسنیم، این نشست‌ها از جمله پیش‌نشست‌های کنگره بین‌المللی «لقاءالحسین(ع) از سوی دبیرخانه دائمی کنگره‌های بین‌المللی «عهد مع الحسین(ع)» و «لقاءالحسین (ع)» است که از 27 رجب المرجب مصادف با بعث پیامبر اکرم (ص) آغاز شده است و در ماه شعبان المعظم نیز ادامه یافته و در شهرهای تهران، کرج، قم، یزد، مشهد، نجف، کویت، بیروت و.. برگزار خواهد شد.

در نشست‌های علمی و تخصصی مذکور، با استفاده از ظرفیت‌های حوزه علوم انسانی همراه با سایر حوزه‌های دانشی، به بررسی ابعاد ماجرای حسینی پرداخته و نقش حوزه‌های دانشی در خدمت‌رسانی به جریان حسینی و اربعینی مورد کاوش قرار خواهد گرفت.

سومین کنگره بین‌المللی «عهد مع الحسین (ع)» و دومین کنگره بین‌المللی «لقاءالحسین (ع)، سال گذشته با محوریت موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین (ع) و مشارکت برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکار، در ایام اربعین، در دو بخش علمی و هنری و با ظرفیت ده کمیسیون تخصصی، در مسجد مقدس کوفه و عتبه مقدسه حسینیه برگزار شد. در سومین کنگره بین‌المللی «عهد مع الحسین(ع)» مطالعاتی در حوزهایی چون معرفتی، شهرسازی، آینده‏‌پژوهی، هنر و رسانه، بین‌الادیانی، تمدنی، سلامت و طب، شعر و ادب انجام شد. امسال نیز این مراسم، در ایام اربعین حسینی (ع) برگزار خواهد شد.