کلیدواژه: دفن

چرا حضرت زهرا سلام الله عليها شبانه دفن شد؟

حضرت در بستر بيماري از مردم شكايت نموده و فرمود: "به خدا دنياي شما را دوست نمي دارم و از مردان شما بيزارم! درون و بيرونشان را آزمودم و از آنچه كردند ناخشنودم!‌

کدام امام پیکر مطهر حضرت معصومه(س) را دفن کرد؟

آیا امام رضا(ع) بعد از شهادت حضرت معصومه(س) به قم سفر کرده‌اند یا خیر و همراهان حضرت معصومه در سفر به ایران چه کسانی بوده‌اند؟

چرا مُرده را قبل از دفن می‌شویند و غُسل می‌دهند؟

وارث:از احکامی که درباره مرده واجب است، غُسل دادن وی، قبل از دفن است. فلسفه غسل میتاحکام و دستورات شرعی - از جمله مسئله غسل میت - از آیات و روایات و سایر منابع دینی گرفته شده و روشن است که این احکام بر اساس حکمت‌هایی وضع می‌شوند. گاهی این حکمت‌ها مورد درک عقل بشری قرار گرفته و گاهی فهم انسان ...

امام علی(ع) هنگام دفن حضرت زهرا(س) چگونه با پیامبر(ص) درد دل کرد؟

به زودى دخترت تو را آگاه خواهد ساخت كه امت تو چگونه در ستمكارى بر او اجتماع كردند، از فاطمه(ع) بپرس، و احوال اندوهناك ما را از او خبر گير...

چرا انسان پس از مرگ حتما باید در خاک دفن شود؟

اسلام به سبب احترامی که به شخصیت انسان می گذارد، برای جسد مرده وی نیز احکام ویژه ای قائل شده است.

چه کسی حضرت عیسی را دفن کرد؟

دو حواری بزرگ حضرت عیسی(ع) در این مساله که چه کسی آن حضرت را دفن کرده است، اختلاف دارند.

چه کسانی در جوار حضرت معصومه(س) دفن شده‌اند؟

در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و زیر گنبد آن حضرت پنج تن دیگر از امامزادگان و سایر بانوان مدفون هستند.

فلسفه گذاشتن سنگ لحد در قبر

حجت‌الاسلام بهاری گفت: خداوند تنها یک راه را برای بازگشت مردگان به دنیا جلوی پای انسان‌ها قرار داده است.

مکان دفن حضرت زهرا (س)، از دیدگاه حضرت رضا (ع)

در روایات، در مورد محل دفن پیکر مطهر فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، سه مکان نام برده شده است؛

علت دفن شبانه حضرت زهرا(س) چه بود؟ / آیا دفن شبانه درست است؟

وارث :حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ بعد از رحلت پدر گرامیشان مدت اندكی در قید حیات بودند كه مورخین با اختلاف این مدت را از 75 روز تا هشت ماه ذكر كرده اند. در این مدت درباره اهل بیت پیامبر ـ علیهم السلام ـ و مخصوصاً نسبت به حضرت علی ـ علیه السلام ـ و خانم فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ...

محل خاکسپاری یادگار پیامبر(ص) کجاست؟

اولین احتمال درباره مدفن حضرت فاطمه(س)، خانه خود آن حضرت است. خانه ایشان در همسایگی خانه پیامبر(ص) در کنار مسجد‌النبی(ص) قرار داشت که با توسعه مسجد، خانه حضرت در داخل آن قرار گرفت.

شیخ نمر وصیت کرد کجا دفن شود؟

خانواده شیخ نمر در اطلاعیه ای از حکومت سعودی خواسته جنازه آن مرحوم را تحویل دهند تا طبق وصیتش دفن شود.

حاجیه خانم «لائیب» شهروند پاریسی متفاوت در قبرستان بقیع قم دفن شد

حاجیه خانم محرزیه بوسعدی(لائیب) یکی از زنان ثروتمند پاریس بود که پس از آشنایی با کانون اسلامی پاریس، ثروت و آبروی خود را صرف ترویج اسلام حقیقی و نام خمینی و انقلاب اسلامی ایران کرد. او چند روز قبل به آرزویش رسید و در ایران دفن شد.

چرا هارون و امام رضا علیه السلام را یک جا دفن کردند؟

در این گزارش مسیر هجرت امام رضا(ع) در شهرهای ایران و اثرات حضور ایشان را این اماکن بررسی می‎کنیم.

چه کسی بدن مطهر امام حسین (ع) را دفن کرد؟

براساس احادیث موجود، امام سجاد (ع) بدن مطهر پدر بزرگوارشان را به خاک سپردند.

شهدای کربلا وامام حسين (ع)را چه کسی دفن وبرآنها نماز خواند؟

وارث:شهدای کربلا وامام حسين (ع)را چه کسی دفن وبرآنها نماز خواند؟در كتب مختلف تاريخي آمده است كه وقتي عمر سعد از كربلا به طرف كوفه حركت كرد و از آن مكان دور شد، گروهي از قبيله بني اسد كه ساكن قريه «غاضريه» بودند؛ آمدند و بر حسين ـ عليه السّلام ـ و اصحابش نماز خواندند و دفن كردند و حسين ـ عليه السّل...

پیکر مرحوم حاجی حسنی کارگر در حرم رضوی دفن می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پیکر مرحوم حاجی حسنی کارگر در حرم مطهر رضوی و صحن جمهوری اسلامی به خاک سپرده می‌شود.

رهبر معظم انقلاب با دفن جان‌باختگان فاجعه منا در گلزارهای شهدا موافقت کردند + عکس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دفن جان‌باختگان فاجعه منا در گلزارهای شهدا موافقت کردند.

دفن ۴ زائر عربستاني در حرم امام رضا (ع)

حسين ذوالفقاري معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور در نشست خبري خود گفت: در پي مسموميت تعدادي از زائرين عربستاني و جان سپردن آنها به‌دليل استنشاق گاز متصاعد شده از قرص‌هاي برنج، خانواده‌هاي افراد متوفي از مسئولين استاني درخواست كردند كه اجساد فرزندان خود را در حرم امام رضا (ع) دفن كنند.

پاداش کفن و دفن مردگان

یکی از اعمالی که بنا به گفتار ائمه اطهار (ع) دارای ثوابی فراوان می باشد، کندن قبر برای دفن برادر دینی خود می باشد؛ چنانچه در این باره آمده است که رسول خدا (ص) فرموده اند:

فوت شدگان ايراني در مكه چگونه دفن مي شوند‬‎؟

هزينه‌هاي ارسال جسد به ايران از سود و مراحل طولاني ترخيص متوفي از بيمارستان و انتقال به غسال خانه و دريافت مجوز براي ارسال جنازه به ايران و مشكلات ديگري كه وجود دارد و همچنين با توجه به حرمت و قداست اين سرزمين اكثرا زائران متوفي با رضايت خانواده و باز ماندگان در قبرستان‌هاي مكه و مدينه به خاك سپرده مي‌شوند.

شرایط دفن در قبرستان وادی السلام چیست؟

آمار زائران ایرانی فوت شده که برای زیارت عتبات عالیات راهی شهرهای زیارتی عراق شده‌اند، طی فروردین‌ماه ۹۳ به عدد ۱۱ رسید و این در حالی بود که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، آمار کمتری از مرگ زائران کشورمان گزارش شده است.