تولیت حوزه علمیه مروی:

ترک گناه بسیار آسان تر از توبه کردن است

کد خبر: 102049
تولیت حوزه علمیه مروی گفت: توبه بسیار اهمیت دارد اما انجام این عمل گاهی ساده نیست بنابراین ترک گناه بسیار آسان تر از توبه کردن است.
وارث

آیت الله «محمد باقر تحریری» شامگاه دوشنبه ۹ تیر در جلسه شرح دعای چهل حدیث امام راحل که در قالب فضای مجازی برای طلاب این حوزه علمیه برگزار شد، گفت: توبه یکی از مسائل بسیار مهم برای انسان است.

تولیت حوزه علمیه مروی با بیان اینکه کشش‌های نفسانی و شیطانی  همواره انسان را در معرض گمراهی قرار می‌دهند، عنوان کرد: خداوند متعال با رحمت وسیع خود برای انسان مسیر توبه را قرار داده است که از این طریق بتواند از این کشش‌ها دور شده و روح خود را تطهیر کرده و به صراط مستقیم برگردد.

وی با بیان اینکه خداوند برای رحمت خود به انسان عوامل زیادی را قرار داده است که یکی از آنها توبه است، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات فراوانی از قرآن انسان را به توبه امر کرده اما در برخی آیات به صورت ویژه این مساله را بیان کرده است.

آیت الله تحریری با استناد به آیاتی از سوره توبه، ابراز کرد: مومنان حقیقی همواره دوست دارند که در صراط مستقیم باقی بمانند اما اگر برخی از آنان دچار گناه شدند خداوند به سوی آنان برمی گردد که آنان توبه کرده و از اشتباه یا گناه خود برگردند.

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: طبق آیات قرآن کریم خداوند برای کسانی که از نظر فکری و عملی دچار گناه شدند زمینه توبه و جبران را باز گذاشته است، حتی منافقان که این همه منفور هستند اگر به حقیقت توبه کرده، پشیمان شده و جبران کنند خداوند توبه آنها را قبول می‌کند.

آیت الله تحریری با بیان اینکه مومنان نباید خود را اسیر وسوسه‌های نفس یا وسوسه‌های شیطان کنند، گفت: انسان نمی‌داند تا چه زمانی عمر خواهد کرد بر همین اساس نباید توبه را به تاخیر اندازد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه توبه یک امر واجب و ضروری و فوری است، ابراز کرد: هرچه انسان زودتر توبه کند قلب او زودتر از گناه تطهیر خواهد شد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با استناد به حدیثی درباره ترک گناه و توبه، بیان کرد: توبه بسیار اهمیت دارد اما انجام این عمل گاهی ساده نیست بنابراین ترک گناه بسیار آسان تر از توبه کردن است.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.