امیر عباسی: محرم امسال آزمون ولایتمداری است/ با عقل و عشق، گوش به فرمان رهبریم

کد خبر: 102627
امیر عباسی مداح اهل بیت (ع) گفت: بیانات مقام معظم رهبری، محرم امسال را به یک امتحان ولایتمداری برای هیأتی‌ها تبدیل کرد که ایشان حتی رعایت مسائل بهداشتی و تبعیت از تصمیمات ستاد کرونا را عین انقلابی‌گری توصیف کردند.
وارث

با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری مراسم عزاداری محرم و لزوم پیروی از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: این بیانات، محرم امسال را به یک امتحان ولایتمداری برای هیأتی‌ها تبدیل کرد که مقام معظم رهبری نیز در بخش ابتدایی سخنان خود، رعایت مسائل بهداشتی و تبعیت از تصمیمات ستاد کرونا را عین انقلابی‌گری توصیف کردند.

عقلانیت و عشق در راه نوکری امام حسین تضادی باهم ندارند

عباسی گفت: در راه نوکری برای امام حسین (ع) عقلانیت و عشق هیج تضادی و تقابلی با یکدیگر ندارند؛ بلکه می‌توانند کنار هم عمل کنند.

این مداح اهل بیت (ع) با بیان این‌ مصرع که: «با عقل و عشق گوش به فرمان رهبریم»، تصریح کرد: برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در کشور، نشان داد که هیأتی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را از تمام اقشار جامعه بیشتر رعایت می‌کنند. ما می‌توانیم مدل برگزاری مراسم عرفه را به جلسات محرم نیز تعمیم دهیم که در آن تمام مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و با فاصله‌ های مناسب از یکدیگر نشستند و با خدای خود مناجات کردند.

ستاد کرونا در اعلام موضع وحدت رویه داشته باشد

وی با درخواست از ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این ستاد باید در تمام اجزا هماهنگی داشته باشد و این طور نباشد که یک نفر بگوید فلان مراسم برگزار شود و دیگری بگوید خیر. این ستاد باید تصمیم قطعی بگیرد.

عباسی با بیان اینکه برخی از مسئولین و نهادهای مرتبط با هیأت نیز نباید سخنان حاشیه‌دار مطرح کنند، گفت: بیان برخی از مباحث مانند ارائه مجوز به هیأت‌ها برای برگزاری جلسه، حاشیه‌ساز است و لجبازی ایجاد می‌کنند، بنابراین مسئولین باید در سخنان خود توجه داشته باشند. مسئولین یک حرف را بزنند و از تشتت آرا، پرهیز کنند تا مردم هم دچار سردرگمی نشوند.

مسئولین نسبت به مسائل مذهبی، کم‌انصافی نکنند

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه ستاد مقابله با کرونا در تصمیم‌گیری‌های خود نسبت به مناسک مذهبی باید انصاف داشته باشند، تصریح کرد: امروزه تقریباً تمام بخش‌های جامعه مانند بازار، سینما، تئاتر و ... در حال فعالیت با محدودیت‌هایی هستند، اما زمانی که نوبت به تصمیم در خصوص تجمعات روضه و هیأت می‌رسد، همه حساس می‌شوند و سریع سراغ گزینه تعطیلی می‌روند. روز گذشته در خبرها دیدم جاده دماوند به دلیل حضور زیاد خودروها شاهد ترافیک سنگین بود. اگر تجمع هیأت، مشکل‌ساز است، این تجمعات برای سفر هم خطرآفرین است لذا مسئولین نباید نسبت به مسائل مذهبی، کم‌انصافی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیأتی‌ها در برهه‌های مختلف به خصوص در همین مسئله کرونا، حُسن نیت خود را نشان داده‌اند و کمک‌رسان مردم و مسئولین بودند و برای رعایت دستورالعمل‌ها نیز بیش از دیگران پای کار بودند، اما ظاهراً در کشور دیواری کوتاه‌تر از هیأت و مذهب وجود ندارد و تمام امور، امکان برگزاری با رعایت پروتکل‌ها را دارد، اما هیأت‌ها خیر.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.