توصیۀ امام خمینی(ره) به علمای حوزه علمیه؛ "حفظ نظام" از نماز مهم‌تر است

کد خبر: 104163
حجت‌الاسلام رفیعی گفت: امام خمینی(ره) به علمای حوزه علمیه می‌فرمود: شما سال‌ها در حوزه درس خواندید، یکبار هم بنشینید و وصیتنامۀ شهدا را مطالعه کنید.
وارث

 حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی گفت: امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی روزی به علمای حوزه علمیه فرمود: «شما سال‌ها در حوزه درس خواندید که خیلی هم خوب است اما یک‌بار هم بنشینید و وصیتنامۀ شهدا را مطالعه کنید.» این مملکت بیش از 300 هزار شهید داده و 10 هزار جانباز اعصاب و روان و ... هنوز در برخی خانه‌ها حضور دارند.

وی افزود: این انقلاب به این راحتی‌ها به دست نیامده که فردی که سنّش هم به انقلاب نمی‌رسد از آن طرف دنیا بلند شود، سر و صدا و مردم را به شورش دعوت کند. ما مشکلاتی داریم؛ سوء مدیریت‌ها داریم؛ همگی اینها را قبول داریم اما اصل نظام مسألۀ مهم‌تری است.

«امام خمینی (ره) فرمود: اصل نظام برتر از همۀ واجبات است؛ حاج آقای قرائتی می‌گفت امام خمینی (ره) می‌فرمود: حفظ نظم از نماز بالاتر است، می‌گفت من به فکر فرو رفتم که این حرف امام یعنی چه، نماز که اساس دین است، به خانه آمدم و قرآن را برداشتم که به این آیه رسیدم که پیغمبر اکرم(ص) نماز جمعه می‌خواند، کاروان‌های تجاری وارد مدینه شد «وَإِذَا رَأَوْاتِجَارَةً أَوْلَهْوًا انْفَضُّوا إِلَيْهَا وَتَرَكُوكَ قَائِمًا» در این هنگام نماز جمعه خوانان به دنبال تجارت و لهو و موسیقی رفتند. قرآن نمی‌گوید نماز را ترک کردند، بلکه می‌فرماید «وَتَرَكُوكَ قَائِمًا» پیغمبر را رها کردند، آقای قرائتی می‌گفت دیگر قانع شدم؛ در اینجا شخص پیغمبر و نظام از نماز مهم‌تر شمرده شده است.»
منبع:تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.