مسجدی که ۵۰ جوان را شاغل و متأهل کرد

کد خبر: 107046
امام جماعت مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) گفت: در سال ۹۹ برای ۵۰ جوان شغل اداری یا آزاد ایجاد کردیم. این جوانان همگی در آستانه ازدواج بودند که به دلیل نداشتن شغل، روند ازدواج و تاهل آن‌ها به تاخیر افتاده بود.
وارث

حجت‌الاسلام سیدحسین میرطالبی، امام جماعت مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) واقع در خیابان شهید آیت تهران  با اشاره به اینکه مسجد اصلی‌ترین نهاد سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی در تمام دوران‌ها بوده و نقش غیرقابل انکاری در اداره و هدایت جوامع اسلامی و تحولات آن‌ها داشته است، اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ نیز مساجد می‌توانند نقش موثری در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» داشته باشند.

 

وی با اشاره به آیه ۳۹ سوره مبارکه النجم (وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ؛ و اینکه برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست) اظهار کرد: باید این موضوع به‌عنوان یک امر مهم در مساجد تبلیغ شود که افراد فعال در عرصه سازندگی و زندگی؛ چه در کارخانجات و چه در ادارات، در جهت تولید محصولات مورد نیاز جامعه اسلامی، تلاش صادقانه همراه با ابتکار داشته باشند.

امامان جماعت برای رفع موانع تولید وارد عرصه شوند

امام جماعت مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) افزود: البته باید در این راه پشتیبانی باشد و موانع برطرف شود و همه آنچه که به‌عنوان موانع تولید از طرف دشمن به جامعه القا و تحمیل می‌شود، برای مومنین و نمازگزاران تبیین شود تا آن‌ها متوجه شوند که دشمن در جهت تعطیل کردن کارخانجات و مایوس کردن کارگران، چه فعالیت‌هایی دارد؛ امور مساجد می‌تواند در این زمینه با توصیه به ائمه جماعات، نقش اساسی داشته باشد.

میرطالبی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم حداقل در هفته یک بار برای مردم این موضوع در مساجد تبیین شود؛ در این مسیر می‌توانیم از نظرات متخصصان نیز بهره‌مند شویم؛ البته در حال حاضر نیز هر ماه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا متخصصان را به مسجد حضرت ولی عصر (عج) دعوت می‌کنیم تا راهکارهایی را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری ارائه دهد.

وی درباره فعالیت‌های مساجد در دهه تکریم و تعظیم مساجد و همچنین فعالیت‌‌های مسجد حضرت ولی عصر (عج) در این ایام گفت: ما در این دهه باید در راستای تکریم نمازگزاران قدم‌هایی را برداریم؛ مثلا در این ایام امام جماعت زودتر از نمازگزاران در دفتر حاضر باشد و نمازگزاران بتوانند با او درد دل کنند و امام جماعت با حوصله برای این عزیزان وقت بگذارد.

تعمیر و تنظیف مساجد در دهه تکریم به صورت مردمی

امام جماعت مسجد حضرت ولی عصر (عج) خاطرنشان کرد: ما هر ساله برنامه‌های مفصلی در این ایام داریم و در جهت تعمیر و تنظیف مسجد فعالیت‌های مختلفی را به‌صورت مردمی انجام می‌دهیم.

میرطالبی با تاکید بر لزوم احترام به پیشکسوتان مساجد، افزود: مسئله مهمی که همیشه مطرح کرده و می‌کنیم، مسئله جذب جوانان به مساجد است؛ وقتی جوانان جذب شدند، می‌توانیم مسئولیتی به آن‌ها بدهیم که برای حضور ترغیب شوند.

توزیع ۱۱۰ بسته معیشتی پیش از عید نوروز

وی با اشاره به اینکه در مسجد حضرت ولی عصر (عج) برای ازدواج جوانان کانونی تشکیل شده که وام و جهیزیه به این عزیزان اهدا می‌شود، یادآور شد: قبل از عید نوروز ۱۱۰ بسته معیشتی و عیدی به ارزش تقریبی هر بسته ۹۰۰ هزار تومان به نیازمندان اهدا شد.

میرطالبی با اشاره به اینکه صندوق قرض‌الحسنه مسجد به تمام جوانان مومن و بسیجی و یا تحت پوشش خود که اقدام به ازدواج کنند، وام ازدواج پرداخت می‌کند، گفت: برای شروع زندگی جوانان تحت پوشش هم حداقل دو قلم جهیزیه را تامین می‌کند. همچنین برای افرادی که نیاز مالی داشته باشند تمام جهیزیه را متقبل خواهد شد.

ایجاد اشتغال و زمینه ازدواج برای ۵۰ جوان 

امام جماعت مسجد حضرت ولی عصر (عج) با بیان اینکه حمایت از مشاغل خانگی از جمله برنامه‌های این مسجد است، گفت: برای جوانان در آستانه ازدواج که فاقد شغل باشند؛ زمینه اشتغال در ادارات و یا به صورت آزاد را فراهم می‌کنیم. در سال ۹۹ برای ۵۰ جوان شغل ایجاد کردیم که بخشی از آن در مرکز تهیه مواد غذایی و مرکز تهیه غذای مسجد مشغول کار شدند. این جوانان همگی در آستانه ازدواج بودند که به دلیل شغل نداشتن، روند ازدواج و تاهل آن‌ها به تاخیر افتاده بود.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.