حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ؛ ویژگی های خانواده خوشبخت

کد خبر: 107328
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در نشست مجازی خواهران طلبه بافقی در تبیین مسائل خانواده، گفت: مودت در قلب و رحمت در عمل است. امام حسین(علیه السلام) فرمودند: «خانه ای را دوست دارم که در آن رباب باشد.».
وارث

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در  نشست مجازی خانواده که ویژه اساتید و مسئولان مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد، گفت: خانواده نخستین کانون اجتماعی است و این کانون اجتماع را می سازد. اگر کانون خانواده گرم و مملو از عواطف باشد، فرزندان با نشاطی تحویل جامعه می دهد.

وی افزود:  خداوند برای شما همسرآفریده و همسر برای آرامش و طغیان زدایی و ایجاد یک اطمینان است. خدا بین شما مودت و رحمت قرار می دهد تا دوست و رفیق شوید .

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: مودت در قلب و رحمت در عمل است. امام حسین(علیه السلام) فرمودند: «خانه ای را دوست دارم که در آن رباب باشد.»

وی اظهار کرد: حقوق مشترک زن و مرد شامل تکریم همدیگر است. پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در این باره فرمودند: «کسی که همسری می گیرد باید اکرام کند». بر این اساس بدترین زنان کسانی هستند که با شوهر بدخلقی و با تندی صحبت کنند و لجوج باشند.

کارشناس دینی ادامه داد: حضرت علی(علیه السلام) فرمودند: اگر زنی به شوهرش نگاه غضبناک نگاه کند، در قیامت با سورمه ای از خاکستر جهنم به چشمان او می کشند.

وی با اشاره به اینکه حق مشترک بعدی، خطاپوشی و عذر پذیری غیر مستقیم است، افزود: اگر خانمی یک اشتباهی کند و نتواند عذرخواهی کند، ولی نگاهش عذرش را نشان دهد از او پذیرفته می شود.

منبع: حوزه


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.