هیأتی‌های کرج امشب 28 دیگ حلیم نذری می‌پزند

کد خبر: 115873
یکی از خادمان هیأت معظم دلدادگان بقیع کرج گفت: امسال برای یازدهمین سال پیاپی همزمان با ایام وفات حضرت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) روز ۲۸ صفر، طبخ حلیم نذری را انجام خواهیم داد.
وارث

رضا کوهستانی از خادمان هیأت معظم دلدادگان بقیع کرج در گفت‌وگویی اظهار داشت: امسال برای یازدهمین سال پیاپی همزمان با ایام وفات حضرت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع) در روز ۲۸ صفر، طبخ حلیم نذری را انجام خواهیم داد. این رسم از سال ۹۰ آغاز شده است که در سال نخست ۴ دیگ حلیم طبخ شد و بنا داریم آن را به ۱۱۰ دیگ برسانیم.

طبخ ۲۸ دیگ حلیم نذری

 

وی افزود: این برنامه امروز شنبه دوم مهرماه از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود و تا حوالی ساعت یک بامداد ادامه خواهد داشت که همچون هرسال عموم مردم برای کمک و مشارکت در طبخ می‌توانند حضور پیدا کنند.

کوهستانی گفت: همزمان با طبخ حلیم، مراسم عزاداری و دمام‌زنی نیز انجام می‌شود. امسال با کمک مردم و خیرین ۲۸ دیگ حلیم طبخ خواهیم کرد.

تهیه ۸۰۰ کیلوگرم گوشت برای طبخ حلیم امسال

 

یکی از خادمان هیأت معظم دلدادگان بقیع کرج ادامه داد: امسال ۲ گوسفند و ۸۰۰ کیلوگرم گوشت گوساله برای طبخ این حلیم تهیه کردیم. هر سال برای این نذری، در هیأت گوساله ذبح می‌کردیم که امسال گوساله‌ها بیرون از هیأت ذبح می‌شوند و گوشت آن به هیأت آورده می‌شود.

وی افزود: توزیع حلیم فردا یکشنبه همزمان با روز وفات حضرت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع) از ساعت ۵:۳۰ بامداد در موکب هیأت واقع در کرج، حصارک بالا، داخل پارک لاله آغاز خواهد شد.

 

طبخ و توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم

 

کوهستانی در پایان خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر طبخ و توزیع حلیم، توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم هم در دستور کار داریم که از چند روز گذشته آغاز شده است. این نذری‌ها در آسایشگاه کهریزک، گرم‌خانه‌های شهرداری تهران و میان مردم و عزاداران توزیع خواهد شد.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.