انسجام میان مداحان، نتیجه تلاش های استاد آهی است

کد خبر: 30887
حجت الاسلام امرودی گفت: انسجامی که در میان مداحان و ریش سفیدها وجود دارد مدیون تلاش، سماجت و اصرار استاد آهی است.
وارث: حجت الاسلام میثم امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و عضو هیئت امنای خانه مداحان در گفتگو با خبرنگاران گفت: جناب آقای آهی از نظر ادبی در میان تمام مادحین و شعرای آیینی مشهور بوده و از شاگردان مرحوم آقای میلانی و تحصیلکرده حوزه تا مقطع درس خارج بودند.

وی با بیان اینکه مرحوم آهی عضو هیئت امنای خانه مداحان و بنیاد دعبل بودند، اظهار داشت: محوریت ایشان در میان مداحان و مرثیه سرایان بی بدیل بود به ویژه که محور بودن در این قشر که بسیاری از عضای آن صاحب دیوان شعری هستند، کار ساده ای نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با اشاره به اینکه آقای آهی خدمات بسیاری به مادحین کردند، تصریح کرد: فقدان ایشان، خلأ بزرگی برای این صنف است که به سادگی پر شدنی نیست.

وی افزود: ایشان دغدغه بسیاری برای حل مشکلات رفاهی، انسجام دهی و سبک های مداحان داشتند و مرکز علمی و کتابخانه ای را در خانه مداحان تأسیس کردند که به نوبه خود در این زمینه بی نظیر است.

حجت الاسلام امرودی با تأکید بر اینکه یکی از برکات وجودی حاج آقای آهی (ره) اختصاص یافتن قطعه ای برای مداحان در بهشت زهرا است، خاطرنشان کرد: ایشان اصرار و تلاش بسیاری برای حل مشکلات این قشر داشتند.

وی تأسیس خانه مداحان را مدیون تلاش های آقای آهی دانست و گفت: انسجامی که در میان مداحان و ریش سفیدها وجود دارد مدیون تلاش و سماجت و اصرار ایشان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بنای علمی ای که ایشان در حوزه شعر آیینی ایجاد کردند، افق روشنی برای این حوزه که پس از پیرزی انقلاب اسلامی رشد و نضج بسیاری داشت، متصور هستم.


/ف.م214