حرم امام علي اختصاص به مسلمانان ندارد بلكه براي تمامي بشريت است

کد خبر: 66335
هيئت فرستاده اتحاديه اروپا از حضور در نجف اشرف و تشرف به زيارت حرم امير المؤمنين امام علي (ع) و بازديد از آثار تاريخي ابراز خشنودي كردند و گفتند: اين حرم مقدس مي تواند مكاني براي تجمع پيروان اديان و فرقه ها باشد.
وارث: هيئت فرستاده اتحاديه اروپا از حضور در نجف اشرف و تشرف به زيارت حرم امير المؤمنين امام علي (ع) و بازديد از آثار تاريخي ابراز خشنودي كردند.
اين زيارت در سفر هيئت اتحاديه اروپا متشكل از "ژان فگل" فرستاده اتحاديه در امور تقويت آزادي اديان و "باتريك سيمونيه" نماينده اتحاديه در عراق انجام گرفت كه از پروژه هاي آستان مقدس علوي و آثار تاريخي حرم مطهر مطلع شدند.

ژان فگل متخصص در امور آزادي ديني و اعتقادات پيرامون مرقد مطهر امام علي (ع) گفت: اين مكان بسيار شگفت انگيز و جذاب است؛ چرا كه علاوه بر كشش و جذبه جنبه ديني و معنوي آن، جوانب تاريخي، فرهنگي و ميراثي را در بر دارد،لذا اين مكان تنها اختصاص به اسلام و مسلمين ندارد بلكه براي تمامي بشريت است و همچنان در حال رشد است و گسترده تر مي شود.

وي در رابطه با اين كه مرقد امام علي (ع) مي تواند مكاني براي تجمع تمامي اديان و فرقه ها باشد، گفت: اين مكان مقدس در اصل براي اين امر آماده شده و درش به روي همه باز است؛ دليل اش اين است كه من مسيحي هستم و در حرم حاضر شدم.

فرستاده اتحاديه اروپا تاكيد كرد: چيزي كه براي تجمع مردم در اين مكان بسيار حائز اهميت است اين مسئله است كه بايد دل ها و عقل ها رشد يابد و به هم نزديك باشد. اين مكان مقدس براي ياري دل ها و عقل هاي ما آماده است؛ چرا كه اين مكان، پدران و اجداد را در بر گرفته است و ما در مقابل آن همچون كودكاني هستيم كه بايد باوجود تفاوت در اديان مثل يك برادر با هم رفتار كنيم.