وجود آسیب ها در جامعه معلول دور شدن مردم از تعالیم قرآن و روایات و جدا شدن از سیره و سنت معصومان "ع" است

کد خبر: 79937
مدرس سطوح عالی و خارج حوزه علمیه گفت: اگر یک دست ما متمسک به قرآن باشد و دست دیگر مان متمسک به عترت باشد اصلا مبتلا به این آسیب ها نمی شویم.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در گفتگو با وارث به مناسبت 25 شوال شهادت شیخ الائمه و رئیس مذهب شیعه حضرت جعفر ابن محمد الصادق "علیهما السلام" گفت: بیانات نورانی معصومین "علیهم السلام"  سعادت دنیا و آخرت را برای ما رقم می زند.

ایشان با اشاره به وجود  آسیب های روانی در جامعه هم چون  استرس، تشویش خاطر، نگرانی و ... وجود آسیب ها را معلول دور شدن مردم از تعالیم قرآن و روایات و جدا شدن از سیره و سنت معصومان "علیهم السلام" دانست که به تعبیر خاتم الانبیاء "صلی الله علیه و آله و سلم" (مَا إنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي‌ أبَداً...مادامي‌ كه‌ شما به‌ آن‌ دو چيز تمسّك‌ جوئيد هيچ‌ گاه‌ گمراه‌ نمي‌گرديد) اگر یک دست ما متمسک به قرآن باشد و دست دیگر مان متمسک به عترت باشد اصلا مبتلا به این آسیب ها نمی شویم.
حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: بر همین اساس است که انسان باید  برنامه زندگی اش را از قرآن و روایات معصومین "علیهم السلام" و سیره و مشی عملی آنها بگیرد که یقینا لن تضلوا ابدا  است. 
 مدرس سطوح عالی و خارج حوزه علمیه مطرح کرد که : انسانه ها متاسفانه از فرصت پیشرفت علم و تکنولوژی در جهت میل به کمال  استفاده نمی کنند و برای همین است که این فرصت ها تبدیل به  تهدید  شده اند. چرا با وجود پیشرفت علم  زندگی ها را اضطراب فرا گرفته است؟ از سویی چرا برای درمان این اضطراب به  سراغ استعمال دخانیات و مشروبات الکلی و ...می روند؟ باید برای رفع و دفع این آسیب ها به مواریث خاتم الانبیاء "صلی الله علیه و آله و سلم" مراجعه کنیم.  بیانات نورانی امام صادق "علیه السلام "راه گشاست و اگر انسان توجه کند واقعا نجات بخش است. 
ایشان در ادامه گفت:ما انقلاب هایی در طول تاریخ داشتیم .اول انقلاب خاتم الانبیاء "ص" که از  حذیذ ذلت عرب را به اوج عزتمندی رساند . دوم انقلاب خون و شمشیر سیدالشهدا "ع" و  سوم انقلاب فرهنگی صادقین "ع". 
البته تاسیس این انقلاب توسط امام باقر "ع" بود اما تثبیت و توسعه اش توسط حضرت صادق "ع" صورت گرفت. لذا انقلاب فرهنگی که ما هم اکنون در آن قرار داریم و قرار است که ان شالله منجر بشود  به انقلاب آخر که انقلاب جهانی امام زمان "عج " است منوط و مشروط است به تربیت شدن در انقلاب فرهنگی صادقین "ع".
حجت الاسلام والمسلمین  در پایان با اشاره به روایتی نورانی از حضرت صادق "علیه السلام" خطاب به "عبدالله ابن جندب" گفت:
(  لَقَدْ نَصَبَ إِبْلِيسُ حَبَائِلَهُ فِی دَارِ الْغُرُورِ ؛ به حقيقت، ابليس دامهايش را در اين سراى فريب گسترده ) تمام قصد این شیطان فقط و فقط محبین ماست .دوستان ماست  و برای به دام انداختن دوستان و محبین ما شیطان این دام ها را در دنیا پهن می کند. مواظب باشیم ابزاری که خدا در اختیار ما قرار داده جهت رشد و تعالی و کمال،  به دست شیطان نیافتد . ابزار مثل چشم گوش زبان و شکم اینها باید تماما در جهت کمال ما را سیر بدهد. اما می بینید که بعدا شیطان می آید و از همین ابزار برای زمین زدن انسان استفاده می کند.
 قرآن می فرماید: شیطان از جهات مختلف به ما حمله می کند و تمام قصدش در این حمله ها دوستان و محبین اهل بیت "علیهم السلام" هستند.
 ان شاء الله که رهرو صادقی باشیم برای حضرت صادق "علیه الصلاه و السلام " و در این مسیر اهل صدق باشیم  و اهل عمل به این بیانات نورانی .