رئیس ستاد اقامه نماز کشور: 

مسئول برپایی نماز در وزارتخانه ها باید شخص وزیر باشد

کد خبر: 88202
حجت الاسلام قرائتی گفت: نماز در صورتی بزرگ شمرده می شود که انسان های فاضل و انگیزه دار و دلسوز را بر مسند نماز هر اداره و وزارتخانه و نهاد بگذاریم.
وارث

حجت الاسلام محسن قرائتی در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان سمنان با بیان اینکه کمالی نیست مگر اینکه در نماز نهفته باشد، گفت: ما همه چیز را باید از نماز بخواهیم لذا اگر نماز احیا شود قطعاً مشکلات کاهش می یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به فرازهایی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، افزود: اولین سخنرانی امام خمینی(ره) بعد از فرار شاه زمانی صورت گرفت که نزدیک به ظهر بود و لذا به آقا سید احمد فرمود که نماز چه موقع است و ایشان فرمودند همین الان، لذا امام (ره) در همان لحظه سخنرانی که جهانیان آن را گوش می کردند تعطیل کردند و این مهم نشان از اهمیت نماز است. این تفکر امام (ره) است که امروز شهدای مدافع حرم و عاشقان اهل بیت(ع) و … تربیت می شوند و در راه اسلام و نماز جان می دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه آقای انصاری از امام خمینی(ره) نقل می‌کرد و می‌گفت امام خمینی(ره) در پایان عمر بابرکت شان فرمودند من حتی اگر چشمم بر روی هم آمد در زمان نماز مرا بیدار کن، آقای انصاری می گفت من ۱۰ دقیقه پس از نماز امام را بیدار کردم و ایشان فرمود من تمام عمرم نماز سر وقت خواندم و در آخر عمرم ۱۰ دقیقه نمازم تاخیر شد و امام درباره این امر بسیار ناراحت بودند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه نماز است که باید مسئله مهم شمرده شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی جمله ای بیان کردند که وزرا و مدیران موظف به اقامه نماز هستند و این یعنی اگر مسئول نماز در یک وزارتخانه شخص وزیر باشد قطعاً نماز برپا می شود اما اگر وزیر به معاون، معاون به اداره کل، اداره کل به معاونت و … صورت گیرد این نماز بزرگ شمرده نمی شود، لذا باید انسان های فاضل و انگیزه دار و دلسوز را بر مسند نماز هر اداره و وزارتخانه و نهاد بگذاریم.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: روزی آیت الله هاشمی رفسنجانی یادداشتی را در زمانی که رئیس جمهور بود به من داد که بر روی آن نوشته شده بود از تمام امکانات کشور برای نماز استفاده کنید و من این یادداشت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نشان دادم و ایشان نیز تائید کردند و لذا این اهمیت نماز است.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه هرچه خرج نماز شود از مشکلات جامعه کم می شود، ابراز کرد: شاه عباس صفوی ۴۰۰ سال قبل از ما کاروانسراهایی را ساخت که در طول مسیر زائران امام رضا(ع) میزبان مردم بود تا نماز بگذارند اما امروز در تمام طول جاده تعداد اندکی نمازخانه برپا است که این امر باید به خوبی توسط مسئولان پیگیری شود، ما امروز باید در زمینه نمازخانه‌ها اقدام کنیم.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.