استاد حوزه علمیه: 

لباس برای بشر بر اساس آیات قرآن کریم قدسی و آسمانی است

کد خبر: 89006
استاد حوزه علمیه گفت: لباس برای بشر بر اساس آیات قرآن کریم قدسی و آسمانی است و او را حفظ می کند تا به معنویت و سعادت دست یابد.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی شامگاه دوشنبه(17 دی) در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند من از دنیای شما سه چیز تلاوت قرآن، انفاق، نگاه به صورت رسول خدا(ص) را دوست دارم.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیاتی از قرآن کریم، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید ما شما انسان‌ها را آفریدیم و صورتگری کردیم سپس به فرشتگان گفتیم به آدم سجده کنید همه سجده کردند مگر ابلیس که نمی‌خواست سجده کند، ابلیس گفت من از آدم بهترم چون من از آتش و انسان از گل آفریده شده است؛ خداوند فرمود از این مقام برو پایین شایسته نبود که تکبر کنی زیرا خیلی کوچک هستی.

حجت الاسلام بهشتی با بیان اینکه تکبر انسان را بیچاره می‎کند، عنوان کرد: در ادامه آیات قرآن آمده است که ابلیس از خداوند تا روز رستاخیر فرصت خواست که بندگان خوب را از مسیر درست خارج کند، شیطان از چهار طرف راست، چپ، پشت و جلو به انسان حمله می‌کند، بنابراین انسان بسیار باید هوشیار باشد زیرا بیشتر انسان‌ها را فریب خواهد داد، خداوند فرموده هرکس دنبال رو شیطان شود جهنم را از همه آنان پر کند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان آیات قرآن کریم درباره خلقت انسان و سکنی او در بهشت، اظهار کرد: خداوند باغی بزرگ برای آدم و حوا درست کرده و به آنان دستور داد که در آن سکنی برگزینند، ابلیس بر آدم و حوا وارد شده و آنها را وسوسه کرد که از درختی که خداوند منع کرده بود بخورند، شیطان سعی کرد که لباس آدم و حوا را از آنان بگیرد که به جای خدا به خود مشغول شوند.

وی با بیان اینکه روز 17 دی ماه رضاشاه از طرف انگلستان مامور کشف حجاب در ایران شده بود و رییس کشور افغانستان با همسر خود بی حجاب به ایران آمدند؛ ابراز کرد: مردم ایران اجازه ندادند رضاشاه در پیاده کردن این طرح به موفقیت کامل دست پیدا کند اما کشور ترکیه پذیرفته و امروز به این وضعیت که مشاهده می‌کنید درآمده است.

حجت الاسلام بهشتی در ادامه تبیین آیات قرآن درباره فریب انسان توسط شیطان، گفت: ابلیس آدم و حوا را به بهانه فرشته شدن و جاودانگی فریب داد اما زمانی که مقداری از طعم میوه را چشیدند ناگهان اندام آنها پیدا شد؛ چون فطرت آنها با عفت همراه بود خود را پوشاندند، خداوند خطاب به آنان گفت من به شما گفته بودم که از این میوه نخوردید ادم و حوا توبه کردند خداوند به هر سه نفر ادم، حوا و ابلیس فرمود که شما سه نفر به زمین بروید تا زمانی که من مشخص کنم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید ما لباس را بر انسان‌ها نازل کردیم، اظهار کرد: از این آیه قرآن معلوم می شود لباس برای بشر قدسی و آسمانی است و او را حفظ می کند تا به معنویات و مقامات سعادت دست یابد.

وی با استناد به حدیثی از ائمه معصومین(ع)، ابراز کرد: انسان هرچه برهنه‌تر شیطان خوشحال‌تر و هرچه پوشیده تر خداوند خوشحال تر می‌شود؛ این حدیث نشان می دهد که از نظر خداوند لباس بسیار اهمیت دارد و انسان از غریزه خود به شکلی که خداوند دستور داده باید استفاده کند.

حجت‌الاسلام بهشتی با اشاره به آیه دیگری از قرآن مبنی بر اینکه لباس برای این است که اندام انسان پوشیده شده و زینت او باشد البته که لباس پرهیزکاری بهتر است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید این آیات از نشانه های خداست که شاید پند بگیرید؛ ای بنی ادم مراقب باشید که شیطان شما را فریب ندهد همانگونه که ادم و حوا را فریب داده و لباس را از آنان گرفت.

استاد حوزه علمیه افزود: در کشورهای اروپایی شهرک‌هایی وجود دارد که ورودی آن به تعداد لباس‌هایی که شخص از بدن خود خارج می کند ارزان تر می‌شود یعنی هر چه کم لباس تر ارزان تر؛ چنین طرحی را در کشورهایی که بیشترین دانشگاه و علم را دارند پیاده می‌کنند و این همان شیطان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز بیشترین سود در چهار رشته است که یکی از آنها تولید فیلم های نامناسب است تا انسان را از خدا و معنویت جدا و مشغول شهوت کنند، شهوت بشری بی انتها است و سبب می شود انسان خدا و اولیآء او را فراموش کند، در این صورت شیطان سرپرست انسان شده و او را به جهنم می‌کشاند.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.