بذری، مداح مازندرانی: نوعروس آق‌قلایی جهیزیه خود را به سیل‌زدگان اهدا کرد

کد خبر: 91073
مداح هیأت فاطمه الزهرا(س) بابل گفت: در آق‌قلا باکمک خیران برای نوعروسی بی‌بضاعتی که جهیزیه‌اش زیر آب رفته بود یک سری لوازم جهیزیه تهیه کردیم اما وی با اینکه خودش نیاز داشت آن را به نیازمندان بخشید.
وارث

محمدرضا بذری، مداح هیأت فاطمه الزهرا(س) بابل  با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات این هیأت در راستای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اظهارداشت: زمانی که سیل جاری شد، ایام اعتکاف بود و شخصاً در شیراز حضور داشتم اما اعضای هیأت از همان ابتدا در مناطق آسیب‌دیده برای خدمت‌رسانی حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی هیأت در شهرستان سیمرغ متمرکز شد، افزود: این شهرستان به دلیل بالا آمدن آب رودخانه کلار به زیرآب رفته بود و زندگی مردم مختل شده بود و بنده نیز بلافاصله پس از بازگشت از اعتکاف وارد این شهرستان شدم.

این مداح اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه در شهرستان جهیزیه یک دختر زیرآب رفته بود، گفت: این خانواده بی‌بضاعت بودند و دختر در آستانه ازدواج قرار داشت و جهیزیه‌ای که تأمین کرده بودند به‌دلیل سیل به زیرآب رفته و آسیب دیده بود از این رو هیأت با کمک خیران جهیزیه‌ای درحد توان برای آن‌ها جمع‌آوری کرد که این اقدام برای ۳ دختر دیگر نیز صورت گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از برکات وقوع این سیل ایجاد همدلی در میان مردم بود تا همه دست در دست هم دهند و برای رفع مشکلات هم‌وطن خود تلاش کنند. زمانی که جهیزیه این نوعروس را تحویل دادیم، درحالی‌ که خودش به آن نیاز داشت اعلام کرد: که این جهیزیه را به خانواده‌های نیازمند بدهید من جهیزیه‌ام را تعمیر و از همان استفاده می‌کنم.

13980123000076_test_newphotofree.jpg

 

این مداح اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه متأسفانه جهیزیه‌های بسیاری در این شهرستان به‌واسطه سیل از بین رفته بود، افزود: اعضای هیأت در این منطقه بیش از ۵۰ منزل را تاکنون پاک‌سازی کردند.

بذری اضافه کرد: روستاهای شهرستان سیمرغ مانند روستای رکن کلا، برجی‌خیل و... با مشکلات متعددی روبرو بود و گل‌ولای وارد منازل مردم شده بود و نیازمند کمک همگانی بود.

 

13980123000078_test_newphotofree.png

 

وی با بیان اینکه این هیأت قرارگاهی در شهرستان‌های آق‌قلا و پلدختر برپا کرده است و روزانه به طبخ غذا مشغول هستند، تصریح کرد: قرارگاه این هیأت در شهرستان پلدختر روزانه ۴ هزار پرس غذا طبخ و توزیع می‌کند.

بذری گفت: در شهرستان آق‌قلا خدمات هیأت بر روی رساندن لوازم زندگی از قبیل آب، برق و وسایل منزل متمرکزشده است زیر شرایط زیربنایی شهر آسیب‌دیده است لذا در تلاش هستیم مایحتاج اولیه زندگی مردم را تأمین کنیم.

13980123000080_test_newphotofree.jpg

 

بذری گفت: این هیأت هم‌اکنون در قالب ۴ قرارگاه در سیمرغ، آق‌قلا، پلدختر و کوئیک عزیز سرپل ذهاب در حال خدمت‌رسانی است که در روستای کوئیک عزیز با همکاری قرارگاه حاج احمد متوسلیان در حال ساخت منزل هستیم.

این مداح اهل‌بیت(ع)  با بیان اینکه تیم جهادی هیأت درمجموع حدود ۵۰ نفر است، گفت: درمجموع ۳۰۰ خادم در بخش‌های مختلف هیأت در حال فعالیت هستند که بخشی از آنان باافتخار با فراخوان‌های هیأت برای کمک‌رسانی حاضر می‌شوند.

وی افزود: مردم مناطق سیل‌زده به‌هیچ‌وجه مستمند نیستند بلکه امروز به‌واسطه سیل گرفتار شدند لذا مردم در کمک‌رسانی به آنان باید تلاش کنند که اگر کمک‌های مردم بیشتر مالی باشد، دست نیروهای امدادی را برای خدمت‌رسانی متنوع بازخواهند کرد زیرا در برهه‌های زمانی خاص نیازمند تأمین اقلامی باشیم که در صورت پرداخت کمک‌های مالی تهیه اقلام آسان‌تر خواهد بود.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.