راه اندازی کاروان چندهزار نفری «قدمی برای ظهور» در نیمه شعبان

کد خبر: 91182
حجت الاسلام حسین آبادی با اعلام راه اندازی کاروان «قدمی برای ظهور» همزمان با نیمه شعبان، گفت: پیش بینی حضور چندین هزار نفری در این کاروان هست. فعال سازی ۱۱۴ ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز از دیگر پیش بینی ها برای ولادت امام زمان(عج) است.
وارث

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی»  با بیان اینکه برنامه های مسجد مقدس جمکران برای نیمه شعبان در دو بخش «آیین ها» و «جشنواره ها و جنگ ها و پویش ها» طراحی و اجرا می شود، اظهار کرد: بالغ بر 32 عنوان برنامه برای این دو بخش ویژه ایام ولادت باسعادت امام عصر(عج) تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: در این راستا پنجشنبه، 29 فروردین ماه برای نخستین بار از ساعت 17 آیین غباروبی مسجد مقام برای اصحاب رسانه و هنر در مسجد مقدس جمکران با حضور حجت الاسلام دارستانی، استاد حوزه و اصحاب رسانه برگزار می شود.

 

وی از راه اندازی کاروان «قدمی برای ظهور» در روز نیمه شعبان خبر داد و گفت: این کاروان با حضور مهدی یاوران از هیئات مذهبی استان قم و با شعار «لبیک یا مهدی(عج)» از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) به سوی مسجد مقدس جمکران حرکت می کند و سپس در مسجد با حضور این کاروان و سخنرانی حجت الاسلام «میرزامحمدی» و مدیحه سرایی مداحان برجسته قمی محفل توسل و استغاثه به امام زمان(عج) برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی درباره پیش بینیِ تعداد شرکت کنندگان در این کاروان، بیان کرد: نمی توان تخمین جمعیتی داشت اما در اجتماع مشابه آن در عید سعید غدیر 90 هزار نفر شرکت داشتند و حال که در آستانه نیمه شعبان هستیم باز هم توقع استقبال گسترده و چندهزار نفری می رود.

 

وی با اعلام راه اندازی پویش مردمی «#اکنون نوبت یاری ما است»، ابراز کرد: این پویش با محور نذر قربانی برای امام زمان(عج) و از طریق واریز نقدی (به هر میزان) به شماره حساب 8591833161 و یا شماره کارت 6104337525525869 بانک ملت به نام مسجد مقدس جمکران راه اندازی شده و قربانی های حاصل از آن میان سیل زدگان توزیع می شود.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: علاوه بر این، طی روزهای منتهی به نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم(ص) موکب ها و صندوق هایی تعبیه برای دریافت هدایای نقدی و غیرنقدی خیران به منظور کمک به سیل زدگان ایجاد و فعال می شود.

 

وی از راه اندازی پویش «ختم نور برای ظهور» خبر داد و بیان کرد: علاقمندان به شرکت در این پویش می توانند با مراجعه به سایت دارالقرآن مسجد مقدس جمکران به نشانی http://quran.jamkaran.ir/ برای تلاوت از یک تا هر تعداد آیه به نیت سلامتی امام زمان(عج) اقدام کنند.

حجت الاسلام حسین آبادی با اعلام برگزاری آیین معرفی چهره مهدی یاور سال همزمان با شب نیمه شعبان، بیان کرد: این آیین از ساعت 23 شب نیمه شعبان برگزار و در آن از آیت الله شیخ «عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین به عنوان چهره مهدی یاور سال تقدیر می شود.

 

وی گفت: پیاده روی طلاب جامعه المصطفی(ص) العالمیه از ساعت 8 صبح روز جمعه، 30 فروردین، برگزاری آیین شکرگزاری خادمان مسجد در روز یکشنبه، یکم اردیبهشت ماه همزمان با نیمه شعبان، برگزاری محفل شعر «آیه های انتظار» با حضور شعرای برجسته کشوری از ساعت 16 شنبه، 31 فروردین ماه در صحن امام مهدی(عج) از دیگر تدارکات میعادگاه منتظران برای ایام ولادت امام زمان(عج) است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: اسکان و تامین محل خواب زائران در شبستان کربلای مسجد از 27 فروردین ماه تا دوشنبه، دوم اردیبهشت نیز انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت ایستگاه های صلواتی در درهای یک، دو و شش مسجد، 114 ایستگاه صلواتی نیز در بلوار پیامبر اعظم(ص) فعال شده و به زائران خدمت رسانی می کنند.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.