برگزاری اجتماع عظیم منتظران در مشهد مقدس به مناسبت نیمه شعبان

کد خبر: 91211
حجت الاسلام موسوی نسب با اعلام برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی ویژه دهه مهدویت، گفت: برگزاری اجتماع عظیم منتظران در مسیر منتهی به حرم امام رضا(ع) و احیای باشکوه شب نیمه شعبان از مهمترین این برنامه ها است.
وارث

حجت الاسلام «سید جعفر موسوی نسب»، با بیان اینکه ایام نیمه شعبان و دهه مهدویت فرصت مناسبی جهت تجدید عهد و پیمان با امام زمان(عج) و نواب عام آن حضرت(عج) است، اظهار کرد: در تببین معارف مهدویت، زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) و یادآوری وظایف منتظران در عصر غیبت و خصوصا در بین نسل نو، ایام نیمه شعبان فرصتی مناسب است که بتوانیم از ظرفیت های مختلف در عرصه رسانه های تبلیغی، خطبا، ائمه جمعه و جماعات استفاده کنیم.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) خراسان رضوی اضافه کرد: ما  در استان خراسان رضوی برنامه ریزی های متعددی ویژه ایام دهه مهدویت داریم که از جمله آنها می توان به اجتماع عظیم منتظران در صبح نیمه شعبان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی اشاره داشت، ضمن اینکه اجتماع مذکور در سایر شهرهای استان نیز برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری مراسم شب احیای نیمه شعبان و اعمال ویژه این شب که در روایات آمده است از جمله دیگر فعالیت هایی است که برگزار می شود، از سوی دیگر اعزام کارشناسان مهدوی به مساجد، مدارس، دانشگاه ها، هیئات مذهبی، نهادها، سازمان ها و ارگان های دولتی، برگزاری نمایشگاه محصولات مهدوی از دیگر برنامه های ما در ایام نیمه شعبان به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در راستای بزرگداشت جشن نیمه شعبان سلسله برنامه هایی ویژه دانش آموزان در مدارس در نظر گرفته شده است، گفت: این فعالیت ها به منظور معرفت افزایی مهدوی در میان نسل جدید صورت می گیرد، حتی برای مهدکودک ها نیز برنامه ریزی کرده ایم. 

حجت الاسلام موسوی نسب خاطرنشان کرد: بنا داریم برنامه های مهدوی که امسال برگزار می شود تا نیمه شعبان سال آینده استمرار داشته باشد تا روحیه اخلاق مهدوی، روحیه منتظران واقعی، تا سال آینده در وجودمان نهادینه شده و منحصر به این ایام نباشد، بنابراین نیاز است که جامعه هر روز با معارف مهدوی آشناتر شود و بتوانیم به سوی آن آرمان شهر مهدوی حرکت کنیم.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.