حجت الاسلام حیدری کاشانی: 

عشق به امام زمان(عج) نعمت عظیمی است که خدا به هر کسی عطا نمی کند

کد خبر: 91297
  استاد حوزه علمیه گفت: عشق و محبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) سبب حضور میلیونی زائران در مسجد مقدس جمکران شده است و این عشق نعمت عظیمی است که خداوند به راحتی به کسی عطا نمی کند.  
وارث

 حجت الاسلام «محمد باقر حیدری کاشانی» در مراسم جشن نیمه شعبان که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: پس از شب قدر شبی با فضیلت تر از نیمه شعبان نداریم و باید در این شب عزیز عرفان و معرفت و شناخت خود نسبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) را افزایش دهیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم تصریح کرد: بقیه الله برای شما بهترین است و همه عالم به برکت وجود و حضور وی در زمین روزی می خورند و همه آسمان و زمین به برکت وجود او است.

وی تصریح کرد: هدف خلقت به خاطر وجود امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) است و به خاطر وجود این امام همام عالم برپا شده است، اگر امام زمان در زمین نباشد زمین اهل خود را فرو می برد.

حیدری کاشانی با بیان اینکه وجود امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) بهترین وجودها و محبت وی بهترین محبت ها است، گفت: در شب معراج هنگامی که پیامبر(صلی الله علیه و آله) نور ۱۴ معصوم را مشاهده کرد از جانب پرودگار خطاب آمد و حضرت مهدی(علیه السلام) را معرفی کرد و گفته شد ای پیامبر او را دوست بدار و محبت وی را در دل پرورش بده و من خدا عاشق و دوستدار ایشان هستم.

وی تصریح کرد: عشق و محبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) سبب حضور میلیونی زائران در مسجد مقدس جمکران شده است و این عشق نعمت عظیمی است که خداوند به راحتی به کسی عطا نمی کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به بیان کرد: عشق و محبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) نعمت بسیار عظیمی است و این محبت سبب می شود که محبوب خداوند شویم.

حیدری کاشانی با اشاره به حدیثی از اهل بیت(علیهم السلام) بیان کرد: کسی که بمیرد و شناختی از حضرت مهدی(علیه السلام) نداشته باشد به مرگ جاهلیت مرده است، کسی که مرگش برسد و نسبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) شناخت داشته باشد مانند کسی است که در محضر آخرین اختر تابناک ولایت از دنیا رفته است.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید خود را وقف امام زمان(علیه السلام) کند، ابراز کرد: در آسیب شناسی آخرالزمان آمده است که هم و غم مردم، دنیای آنها است و به سمت دنیا پرستی پیش می روند ولی در کنار آنها افرادی هستند که وجود امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) برای آنها بهترین است و همه هم و غم خود را حضرت بقیه الله(عجل الله تعالی فرج الشریف) می گذارند و جدی ترین موضوع زندگی شان امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همه قوت شیعیان و محبین امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) در خدمتگذاری نسبت به امام شان است، باید ارتباط محبتی و ارتباطی و خدمتگذاری نسبت به حضرت مهدی(علیه السلام) افزایش پیدا کند.

حیدری کاشانی ادامه داد: باید با دوری از گناه به امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) نزدیک شویم چون گناه سبب دوری انسان از این امام همام می شود.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت زیارت اباعبدالله(علیه السلام) خاطرنشان کرد: ۱۲۴ هزار پیامبر الهی مشتاق روبوسی با زائر امام حسین(ع) می شوند، باید عشق و علاقه به امام حسین(علیه السلام) را قدر بدانیم چون بهترین عشق ها است.

منبع: شیستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.