منتظران ظهور خود را با منویات امام زمان(عج) تطبیق می‌دهند

کد خبر: 91313
استاد حوزه علمیه گفت: منتظران ظهور باید بستر ظهور امام زمان(عج) را طوری فراهم کنند که خود را با منویات امام تطبق داده باشند و آنها را در جامعه پیاده کنند.
وارث

 حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده استاد حوزه علمیه به مناسبت نیمه شعبان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: در نیمه شعبان دعا، استغفار، نماز، احیاء، زیارت امام حسین(ع) و قرائت دعای کمیل بسیار سفارش شده است.

وی افزود: درباره امام عصر(عج) شیعه به زنده بودن امام اعتقاد دارد، غالب اهل سنت قائل هستند که امام زمان(عج) به دنیا نیامده است آنها روایات ظهور را قبول دارند.

حجت الاسلام حائری‌زاده با بیان اینکه شیعه اعتقاد دارد که امام عصر(عج) به دنیا آمده است؛ عنوان کرد: شیعه به این اصل اعتقاد دارد که اگر امام نباشد زمین اهل خود را در کام فروخواهد برد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر کس برای ظهور امام زمان وقت تعیین می‌کند دروغگو است، اظهار کرد: برخی در آخرالزمان برای خود دکان درست کردند اگرچه ما اصل مشاهده و تشرف خدمت امام زمان(عج) را رد نمی‌کنیم و علمای بزرگی نظیر مرحوم مقدس اردبیلی یا علامه مجلسی به محضر امام زمان(عج) تشرف داشتند اما وقت تعیین کردن وقت برای ظهور اشتباه است.

وی با استناد به روایتی از امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه کسانی که منتظر امام زمان(عج) هستند افضل بر مردم همه زمان‌ها هستند، گفت: این افضل بودن به معنای ایستایی نیست بلکه باید شخص سبک زندگی خود را طبق دستورات آنها تنظیم کرده باشد.

حجت‌الاسلام حائری‌زاده با بیان اینکه توفیق اطاعت امر الهی، صدق در نیت، اخلاص در عمل و دوری از مال شبهه ناک چیزهایی هستند که ما در دعا آن را از خداوند طلب می‌کنیم، ابراز کرد: اینکه انسان درباره رفع فساد و تباهی هیچ کاری انجام ندهد خلاف نظر امام زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه افزود: منتظران ظهور باید بستر ظهور امام زمان(عج) را طوری فراهم کنند که خود را با منویات امام تطبق داده باشند و آنها را در جامعه پیاده کنند.

وی با بیان اینکه زمان غیبت کبری هجمه دستگاه شیطان بر دینداری زیاد است و دین مردم هدف قرار گرفته است، عنوان کرد: در آخرالزمان دیانت شخص مومن را مسخره می‌کنند حتی به فرموده پیامبر(ص) امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند جای معروف و منکر عوض می‌شود.

حجت‌الاسلام حائری‌زاده افزود: اگر در روایت است که زمان قبل ظهور طلاق، دروغ، حرام خوری و گناهان دیگری زیاد می‌شود نخواستند به ما مجوز بدهند بلکه می‌خواستند به ما بفهمانند که در این گرداب و منجلاب قرار نگیریم.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مراقب حفظ خانواده و تربیت فرزندان باشید، طلاق عاطفی در خانواده شکل نگیرد؛ در روایت است کسی که در زمان غیبت بر سختی‌ها صبر دارد همچون کسی است که در رکاب پیامبر می‌جنگد.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.