حجت الاسلام رفیعی:

امام زمان (عج)در مساجد مجالس قرآنی برپا و احکام الهی را تبیین می‌کنند

کد خبر: 91360
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: مرکز حکومت امام زمان(عج) حول محور مسجد است که در آن مجالس قرآنی برپا کرده و احکام الهی را تبیین می‌کنند.
وارث

 حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه شامگاه سه‌شنبه به مناسبت ماه شعبان در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: درباره غیبت امام عصر(عج) از ائمه معصومین(ع) روایات و اخباری به دست ما شیعیان رسیده است که نشان از طولانی بودن آن دارد.

وی افزود: هیچ کس نمی‌تواند مهدویت را منکر شود زیرا در این زمینه مطالب فراوانی در کتب معتبر از شیعه و اهل سنت بیان شده است افزون بر این اندیشه مهدویت یک امر فطری و فراتر از اسلام و ادیان آسمانی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تقویت جریان انتظار برای ائمه اطهار(ع) اهمیت زیادی داشت، عنوان کرد: اهمیت جریان انتظار از این نظر است که در زمان غیبت ابتذال زیاد می‌شود و جریان انتظار از جمله عوامل بسیار مهم حفظ دین مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درباره اهمیت دینداری در دوره آخرالزمان؛ اظهار کرد: در روایات آمده است آن کسانی که در عصر غیب بدون مشاهده پیامبر(ص) به دین او ایمان دارند و بر آن استقامت می‌کنند از بهترین امت‌ها هستند.

 استاد حوزه علمیه با اشاره به اثرات مخرب ابتذال در آخرالزمان، ابراز کرد: تفسیر به رای و ترویج سهولت به نام دین، کرنش مقابل دشمن، ترویج بدحجابی و بی‌بندباری از جمله آثار سوء ابتذال است که در جامعه رایج  می‌شود.

وی درباره خصوصیات یک منتظر واقعی در فرهنگ انتظار، عنوان کرد: منتظر واقعی درباره انتظار صرفا دنبال حواشی‌هایی نظیر علائم ظهور بلکه به خودسازی و جامعه سازی بر محور دین حق توجه دارد که زمینه را فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: این به دور از عقلانیت و جریان انتظار است که فکر کنیم باید تا ظهور ظلم افزایش یابد یا تا زمان ظهور تشکیل حکومت اسلام و ولایت فقیه اشتباه است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وظایف منتظران واقعی در عصر غیبت، گفت: منتظران واقعی با تبلیغ جریان انتظار و فرهنگ معنویت، دینداری حقیقی را در جامعه ترویج می‌دهند ضمن اینکه خود عامل به دین هستند.

وی با بیان اینکه مرکز حکومت امام زمان(عج) حول محور مسجد است که در آن مجالس قرآنی برپا کرده و احکام الهی را تبین می‌کنند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در راستای مهدویت و برای ترویج معنویت بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه فرهنگ انتظار عمل به دستورات اسلام و قرآن است، گفت: در جامعه مهدوی یاس و ناامیدی معنا ندارد بلکه سراسر امید و نشاط دارد، امید جامعه را پیشرفت داده و ناامیدی آن را به عقب برمی‌گرداند.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به ویژگی‌های دیگر جامعه مهدوی، خاطرنشان کرد: جامعه مهدوی با پرهیز از ابتذال و انحطاط یک جامعه ولایی سراسر فداکاری و ایثار است.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.