حکم نماز پس از انجام حجامت

کد خبر: 92620
یکی از سؤالات رایج مردم، حکم نماز بعد از انجام عمل حجامت است.  
وارث

حجامت عملی است که از دیرباز در طب سنتی ایران رایج بوده و طبقات مختلف جامعه از آن بهره می‌برده‌اند. حجامت اصطلاحا به روشی از خونگیری اطلاق می شود که جهت درمان بعضی از بیماری‌ها بکار می‌رود و دارای سابقه تاریخی هفت هزار ساله و مورد تایید و تاکید اسلام می باشد.

درمنابع طب اسلام وطب سنتی حجامت به عنوان یکی ازارکان مهم درمان ذکر شده است و بیماری‌های گوناگون را درمان می‌کند و به صورت اختصاصی درمنابع طب اسلامی به شکل پیشگیرانه درمان همه بیماری‌ها شمرده شده است و در مورد بیماری‌های خاص، درمان تمامی بیماری‌های ناشی از غلبه خون گفته شده است.

در این باره یکی از سؤالات رایج مردم، حکم نماز بعد از انجام عمل حجامت است؛ چرا که پس از عمل حجامت خونابه‌هایی در اطراف محل زخم جمع می‌شود.

رهبر معظم انقلاب در استفتائات خویش در پاسخ به این سؤال که «آیا بعد از حجامت باید بدن را برای نماز خواندن تطهیر کرد؟» پاسخ می‌دهند: «تا زمانی که آب برای محل حجامت ضرر دارد نماز خواندن با آن مانعی ندارد، اما اگر اطراف محل حجامت یا لباسش نجس شده است باید تطهیر کند.»

همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به این سؤال که «اگر شخصی حجامت کند، برای وضو و نماز چه وظیفه‌ای دارد؟» می‌گوید: «اگر نتواند خون‌ها را بشوید و نیز خون در اعضای وضو نیست، به همان صورت وضو بگیرد و نماز را بخواند و اگر جراحت در اعضای وضو باشد، به صورت جبیره‌ای وضو بگیرد.»

منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.