شعار و رنگ اربعین سال 98 انتخاب شد

کد خبر: 94106
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: امسال نیز شعار اربعین «الحسین یجمعنا» و رنگ «قرمز» نیز رنگ منتخب مراسم اربعین سال 1398 تعیین و اعلام شد.
وارث

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا اباذری رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در عراق و رایزن فرهنگی  جمهوری اسلامی ایران در بغداد از مشخص شدن شعار و رنگ اربعین سال 1398 خبر داد و گفت: با توجه به بررسی‌های کارشناسی و توافقات انجام‌گرفته با طرف ایرانی و عراقی قرار شد که امسال نیز شعار و رنگ اربعین همان شعار سال 1397 اعلام شود.

وی بابیان اینکه جهانی بودن حرکت بزرگ فرهنگی اربعین و شرایط خاص منطقه و جهان اسلام از اصول انتخاب شعار اربعین است، افزود: بر همین اساس امسال نیز شعار اربعین «الحسین یجمعنا» و رنگ «قرمز» نیز رنگ منتخب مراسم اربعین سال 1398 تعیین و اعلام شد.

حجت‌الاسلام اباذری به تبیین فرایند انتخاب شعار اربعین پرداخت و یادآور شد: با توجه به میزبانی مردم شریف عراق، مشورت و رایزنی با برادران و دوستان بزرگوار عراقی در طیف و سطوح مختلف انجام گرفت و همچنین در جمهوری اسلامی ایران با مشورت‌های که ستاد مرکزی اربعین با کارشناسان انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که شعار و رنگ اربعین همان شعار و رنگ اربعین سال 1397 انتخاب شود.

وی بابیان اینکه شعار «الحسین یجمعنا» به معنای این است که عشق به امام حسین ما را در کنار یکدیگر جمع کرده و در کنار هم قرار داده است، تصریح کرد: این شعار نشان می‌دهد که تلاش دشمنان اسلام برای جدایی و تفرقه میان امت اسلامی تأثیری ندارد به همین دلیل برای همگرایی و همدلی بیشتر این شعار بسیار بامعنا و مفهوم را انتخاب کردیم.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد تأکید کرد: اربعین یک پدیده بی‌نظیر است که اجتماع بی‌بدیل دلدادگان حقیقت و جویندگان زلال معرفت در آن رقم می‌خورد، در حقیقت اربعین یک حرکت فراملی، فراقومی، فرامذهبی و فرادینی است و باید از آن به‌خوبی استفاده کرد و نگذاشت که دشمنان از این طریق سبب جدایی میان امت اسلامی شوند.

 وی بابیان اینکه راه و طریقت امام حسین (علیه‌السلام) نیاز امروز دنیای مستغرق در تفرعن مادیت مدرن و متحیر در ظلم جاهلیت و جهان اسلام است، یادآور شد: امروز باید در اربعین حسینی همه بر محور مغناطیس جاذبه حسینی تجمع کنیم و فارغ از همه تعینات حقیقی، حقوقی، ملی، مذهبی و گروهی فقط به عشق و حب بلکه بالاتر از آن به خود «امام حسین (ع)»حرکت کنیم و گرد آییم و صدا به رسا بلند کنیم که «الحسین یجمعنا».

246078_2843558418_1107_579.jpg

 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.