نامه سرگشاده دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی به ظریف درباره وضعیت شیخ زکزکی

کد خبر: 94173
ما و شیعیان چشم انتطار جهان و مطلومان نیجریه ای حق داریم که بدانیم و واقعا می خواهیم بدانیم وزارت خارجه جمهوری اسلامی مان چه اقدام موثر و عملی داشته و دارد؟
وارث


«آیت الله پیمان» دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی و مدیر مسئول شورای دین پژوهان کشور در نامه ای به دکتر «محمدجواد ظریف» با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت به وجود آمده در روند درمان «شیخ ابراهیم زکزکی» در هند تاکید کرد: خطاب به دکتر طریف گفت: نگذارید که اقدام وزارت امور خارجه ، نوشداروی بعد از مرگ سهراب بشود.

متن نامه سرگشاده دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی خطاب به وزیر امور خارجه به شرح زیر است:

حضور گرامی جناب آقای دکتر ظریف
وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات، همانگونه که مستحضر می باشید، امروز چهارشنبه ۲۳ مرداد، اخبار بسیار نگران کننده از دهلی در مورد اخلال در مراحل درمانی شیخ زکزکی و همسرش ، از طرق رسمی و غیر رسمی واصل می‌شود و شواهد و قرائن نشان می‌دهد که دست هایی بکار است تا این دو مصدوم مظلوم مورد درمان حقیقی قرار نگیرند.

گفته می‌شود که بر خلاف انتظار، تیم پزشکی موردنظر وکلای شیخ زکزکی هنوز موفق به ملاقات با او نشده و تیم دیگری او را معاینه کرده است!

حتی برخی منابع، احتمال بازگرداندن وی به نیجریه، بدون دریافت درمان لازم را مطرح کرده‌اند!

امروز دکتر مسعود شجره رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی که از بانیان آزادی موقت شیخ و انتفال او به بیمارستان مدانتا بوده است نیز در مورد آخرین تلاش های رژیم "بوهاری" برای آزار و اذیت این شخصیت برجسته جهان اسلام هشدار داد.

وی هم اینک لندن را ترک کرده و برای پیگیری این مسئله در حال عزیمت به دهلی است.

مع الاسف وزارت امور خارجه ما نشان نداده است که وظیفه ای در قبال سرنوشت شیعیان جهان دارد و گاهی تصور می رود که شخصیتی چون شیخ زکزکی برای دستگاه دیپلماسی ما همچون یک بیگانه است.

چگونه است که دستگاه های دیپلماسی غرب برای بازداشت یک خبرنگار متهم در ایران، تا بالاترین رده کشورشان به میدان می آیند ، اما ایران در دفاع از رهبر مظلوم شیعیان نیجریه و شخصیت محبوب همه شیعیان جهان این قدر دست به عصا حرکت می کند.؟

جناب دکتر ظریف؛ مگر اعزام سفیر ایران در هند و یا یکی از معاونین جنابعالی برای گفتگو و تعامل با مقامات هندی، و حتی مذاکره تلفنی جنابعالی با همتای هندی برای بهبود روند درمان و اجازه دادن به پزشکان معتمد سازمان حقوق بشر اسلامی برای حصول اطمینان از روند درمان و هر اقدام دیپلماتیک و مدنی و بشر دوستانه دیگر، چه ضرری به دولت و وزارت خارجه می‌رساند؟

جناب وزیر؛ اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تعجب ما را بر انگیخته است که می‌فرمایند: دستگاه دیپلماسی کشور در مورد پیگیری وضعیت شیخ زکزاکی بی‌عمل نیست اما نمی‌گویند که چه عملی انجام داده اند!

به گزارش رسانه ها، آقای سیدعباس موسوی دوشنبه شب در صفحه توییتر خود با انتشار تصویری از تجمع برخی از افراد در مقابل درب وزارت خارجه جهت پیگیری وضعیت شیخ زکزکی از سوی این وزارتخانه نوشت: «احساسات پاک هموطنان بی‌غرضی که بدرستی نگران وضعیت شیخ زکزکی‌اند و از ما خواستار اقدام هستند ، ستودنی است. لزومی ندارد دستگاه دیپلماسی اقدامات خود را که با هدف کمک به حل مشکل و نه بهره‌برداری تبلیغاتی است، جار بزند. اگر کمتر حرف می‌زند بمعنای بی‌عملی نیست. امیدوارم خبرهای خوب در راه باشد.»

این سخنان بر شبهه بی عملی وزارت خارجه می افزاید و سئوال ایجاد می‌کند که مگر پیگیری قانونی برای درمان یک بنده مخلص خدا و یک شخصیت جهانی شیعه، امری محرمانه و سری است که نباید جار زده شود!

ما و شیعیان چشم انتطار جهان و مطلومان نیجریه ای حق داریم که بدانیم و واقعا می خواهیم بدانیم وزارت خارجه جمهوری اسلامی مان چه اقدام موثر و عملی داشته و دارد؟

کلی گویی مسئولین، جواب قانع کننده ای نیست، ما خواهان اعلام واضح اقدامات وزارت محترم خارجه هستیم. ما نگران بازگرداند بدون معالجه شیخ زکزکی مظلوم و بی دفاع به نیجریه هستیم.

جناب آقای دکتر طریف؛ نگذارید که اقدام وزارت امور خارجه، نوشداروی بعد از مرگ سهراب بشود.

آیت پیمان
دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی و مدیر مسئول شورای دین پژوهان کشور

منبع: ابنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.