حجت الاسلام پناهیان در هیئت دانشگاه هنر:

افراد ناتوان یا درگیر بازی‌های سیاسی نباید وارد عرصه تبلیغ شوند

کد خبر: 94885
یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان‌اینکه افراد ناتوان یا درگیر بازی‌های سیاسی نباید وارد عرصه تبلیغ شوند، گفت: باید در تبلیغ به استقلال، شکوفایی و تفکر مخاطب توجه شود، در امر تبلیغ نباید از هر وسیله‌ای استفاده کرد.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه شنبه، ۲۳ شهریور به مناسبت ایام محرم در دانشگاه هنر به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: درباره انتقال پیام تنها توجه به صحت آن کافی نیست بلکه باید به شیوه انتقال و اثرگذاری بر مخاطب با هدف تسلیم شدن در برابر حق توجه کرد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: متاسفانه، امروزه در تبلیغات، پیام با اثرگذاری ناصواب بر مخاطب منتقل می‌شود، تبلیغ شغل پیامبران است و کار ساده یا راحتی نیست، افراد ناتوان یا درگیر بازی‌های سیاسی نباید تبلیغ کنند.

وی با بیان اینکه در تبلیغ باید پیام به شیوه‌ای انتقال داده شود که مخاطب وادار به تفکر شود بدون اینکه اختیار از او سلب گردد، تصریح کرد: مبلغ باید افزون بر جاذبه، دافعه مثبت هم داشته باشد یعنی حقایق را بیان کند حتی اگر برای برخی از مخاطبان تلخ باشد.

پناهیان تاکید کرد: باید در تبلیغ، استقلال، شکوفایی و تفکر کردن مخاطب در نظر گرفته شود، در امر تبلیغ نباید از هر وسیله ای استفاده کرد به عنوان مثال برخی کارگردانان برای اثرگذاری بر مخاطب در فیلم خود از نمایش معجزه استفاده می‌کنند و این درست نیست.

وی با اشاره به بیانات امام راحل درباره لیبرال‌ها و اسلام آمریکایی، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همچون امام راحل در برابر دشمنان و جریان لیبرال و اسلام آمریکایی ایستادگی کرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در شیوه تبلیغ درست مبلغ بر پذیرش پیام اصراری ندارد بلکه با اشاره مخاطب را به تفکر وادار می‌کند، ابراز کرد: دشمنان و منافقان در رسانه‌های تبلیغاتی خود با ابزار تمسخر، استهزاء و سرزنش تلاش می‌کنند مخاطب را تسلیم خود کنند. برخی مسئولان افزون بر اینکه مواضع متفاوتی دارند، بسیار رذیلانه تهمت هم می‌زنند.

وی با بیان اینکه دوقطبی سازی سیاست صهیونیستی است، گفت: بیشتر از یک قرن صهیونیست‌ها با دوقطبی‌سازی و راه‌اندازی جنگ اجزاب مانع از روشن شدن حقیقت شده و بسیاری کشورها را به نفع خود اداره می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با استناد به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه خداوند هر کس را که دوقطبی و تفرقه ایجاد کند لعنت کرده است، اظهار کرد: امروز شانتاژ بی‌بی سی‌چی‌ها و رسانه‌هایی که حقگویان را متهم کرده و خود از حقگویی پرهیز می‌‌کنند، افراد زیادی را مرعوب خود کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: امروز مردم باید به جایی از تفکر برسند که فریب رسانه‌های منافق و دشمن را نخورند، همانگونه که همه دستگاه‌ تبلیغاتی صهیونیست در فرانسه جمع شدند که مردم آنجا را فریب داده و آرام کنند اما آنها دروغگویان را شناختند.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.