امکان نام نویسی گروهی در سمانه سماح

کد خبر: 95330
امکان انصراف از ثبت نام و نام نویسی گروهی در سامانه سماح فراهم است.
وارث

مسئول سامانه سماح در رادیو اربعین از امکان انصراف از ثبت نام در این سامانه و بازگشت مبلغ پرداختی خبر داد و گفت: امکان نام نویسی گروهی هم فراهم است.

حجت الاسلام صحبت اله رحمانی گفت: با توجه به اینکه احتمال انصراف از سفر برای افراد به هر دلیلی وجود دارد، گفت: اگر افراد در سامانه سماح ثبت نام کنند و سپس سفرشان لغو شود، می‌توانند در سامانه، انصراف دهند و هزینه دریافتی به آن‌ها برگشت داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در نام نویسی‌های گروهی و انفرادی در سامانه سماح برای اعزام به دریافت کاغذ تایید برای خروج از مرز و بهره مندی از خدمات بیمه‌ای نیازی نیست، افزود: در ثبت نام‌های گروهی اطلاعات سرگروه کفایت می‌کند و بقیه زیرمجموعه قرار می‌گیرند و در ثبت نام انفرادی نیز کد دریافتی از سامانه معتبر است و در عراق پشتیبانی می‌شود.
مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات سازمان حج و زیارت گفت: هزینه ثبت‌نام هر زائر در این سامانه ۲۲۰ هزار ریال است و در صورتی که فرآیند ثبت نام در دفاتر خدمات زیارتی انجام شود، مبلغ ۳۰ هزار ریال (۳هزار تومان) دیگر به آن اضافه می‌شود.
وی با اشاره به این که دریافت بیش از این مقدار تخلف است، افزود: زائران با پرداخت این مبلغ و ثبت‌نام در سامانه سماح مشمول بیمه و دریافت غرامت فوت و نقص عضو و همچنین سایر خدمات درمانی و بیمارستانی می‌شوند.
حجت الاسلام رحمانی درباره اهمیت ثبت شماره گذرنامه در سامانه سماح گفت: کشور عراق کدملی را به رسمیت نمی‌شناسد و ثبت شماره گذرنامه در سماح به عنوان یک کد هویتی معتبر بین المللی برای هویت یابی افراد در عراق مهم و ضروری است.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.