جشنواره آثار و محصولات قرآنی از غدیر تا ربیع برگزار می شود

کد خبر: 60307
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور با اشاره به برگزاری جشنواره آثار و محصولات قرآنی گفت: این جشنواره از دیروز و همزمان با عید غدیر در استان تهران آغاز شده و تا ۱۷ ربیع الاول و ولادت پیامبر اسلام (ص) ادامه دارد.

وارث: حجت الاسلام سید حسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور ، با اشاره به برگزاری جشنواره آثار و محصولات قرآنی گفت: این جشنواره از دیروز و همزمان با عید غدیر در استان تهران آغاز شده و تا 17 ربیع الاول و ولادت پیامبر اسلام (ص) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در فاصله زمانی غدیر تا ربیع صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این جشنواره کار مشترکی شورای عالی قرآن شهرداری و همکاری اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام کوششی با بیان اینکه تمامی آثار با رویکرد قرآنی می توانند در این جشنواره شرکت کنند، اظهار کرد: آثار پژوهشی، آثار مرتبط با سبک زندگی دینی قرآنی، کتب آموزشی در رشته های مختلف قرآنی، نشریات و رسانه های قرآنی در این جشنواره می توانند حضور داشته باشند.

دبیر شورای عالی قرآن شهرداری ادامه داد: آثار هنری با رویکرد قرآنی در حوزه های فیلم نامه نویسی، نمایش، طراحی، خطاطی، انیمیشن، هنرهای دستی و تجسمی قرآنی، پایان نامه های دانشجویی با موضوعات قرآنی، ایده ها و طرح های قرآنی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به آیین نامه و دستورالعمل این جشنواره تمامی آثار طی مدت 10 روز بر اساس شاخص هایی مورد ممیزی و داوری قرار می گیرند و در نهایت در روز 27 آذرماه همزمان با 17 ربیع الاول و ولادت پیامبر اکرم (ص) طی مراسمی معرفی و تجلیل می شوند.

حجت الاسلام کوششی تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در جشنواره تا 17 آذرماه مطابق با 7 ربیع الاول فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه شورای عالی قرآن شهرداری ارسال کنند.