کلیدواژه: عمل خیر

خیر پنهانی و کتمان گرفتاری

قالَ اَمیرُالمُوْمِنینَ عَلِیُّ بْنُ اَبیطالب(علیه السلام): مِنْ کُنُوزِ الْجَنَّهِ الْبِرُّ وَ إِخْفاءُ الْعَمَلِ وَ الصَّبْرُ عَلَی الرَّزایا وَ کِتْمانُ الْمَصائِبِ. از گنجهای بهشت; نیکی کردن و پنهان نمودن کار و صبر بر مصیبتها و نهان کردن گرفتاریها (یعنی عدم شکایت از آنها) است. کتاب شر...

تداوم اعمال نیک بعد از مرگ

انتشار مطالب آموزنده، مشارکت در ساخت مسجد و فراهم کردن امکان عمل خیر برای مردم موجب می‌شود در ثواب دیگران شریک شده و مانند آن‌ها پاداش الهی دریافت کنیم.

آیا نیت عمل خیر، ثواب و نیت عمل شر، گناه دارد؟

وارث: یکی از اموری که می‌گویند از مظاهر سبقت رحمت الهی بر غضب الهی است یعنی نشانه این است که همیشه لطف و رحمت بر غضب و قهر پیشی دارد این است که اگر انسان جداً در مرحله نیت، طالب خیر و حقیقت باشد یعنی قصد جدی داشته باشد که کار خیری را انجام بدهد ولی بعد در عمل موفق نشود، خداوند به چنین کسی با اینکه...

مداحان مردم را به عمل خیر تشویق کنند

حاج یدالله بهتاش، رییس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان گفت:مداحان باید مردم را به محبت اهل بیت(ع) و عمل خیر تشویق کنند.

چگونه خود و خانوادمان را از آتش جهنم حفظ کنیم؟

تربیت غالباً از دو راه سمعی و بصری است.

گزیده بیانات حاج آقا مجتبی تهرانی : راههای نجات خود و خانواده از آتش

مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی در یکی از سخنرانی های خود به موضوع تربیت عبادی کودک اشاره و نکات مهمی را در این زمینه بیان داشتند.

بهترین توبه، ترک معصیت است

در بنى اسرئيل عابدى بود كه دنبال كارهاى دنيا هيچ نمى رفت و دائم در عبادت بود، ابليس صدايى از دماغ خود در آورد كه ناگاه جنودش جمع شدند....

بهره‌ وری از عمر در کلام امیرالمومنین علی (ع)

عمر، يكي از سرمايه ها است كه در صورت بهره گيري صحيح مي تواند، آينده سعادتبخش و روشني براي ما به ارمغان آورد، از این رو بهره وري از سرمايه عمر، ويژه انسان هاي عاقل و آينده نگر است.

استاد علوی تهرانی: بهشت را عمل صالح می سازد

مراسم روز پنجم ماه مبارک رمضان با سخنرانی استاد سید محمد باقر علوی تهرانی و استاد شیخ حسین انصاریان در مسجد حضرت امیر علیه السلام برگزار شد.