حجت الاسلام مومنی: بعد هر مظلوم حسین(ع) بگویید مظلوم علی (ع)! / روضه خوانی و عزاداری حاج محمود کریمی، حاج رضا هلالی و حاج روح الله بهمنی

کد خبر: 10005
مراسم آخرین شب عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی حاج محمود کریمی، حاج رضا هلالی و حاج روح الله بهمنی در هیئت رایة العباس(س) واقع در امام زاده علی اکبر (ع)چیذر برگزار شد.

وارث: مراسم آخرین شب عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج محمود کریمی، حاج رضا هلالی و حاج روح الله بهمنی در هیئت رایة العباس(س) امام زاده علی اکبر (ع) چیذر برگزار شد.

به گزارش وارث، این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و سپس حجت الاسلام سید حسین مومنی منبر رفته و سخنان خود را آغاز کرد.

در ادامه بخشی از سخنرانی حجت الاسلام مومنی را می خوانید:

سید حسین مومنی


واقعه ای به عظمت واقعه عاشورا در اسلام دیده نشده است. این واقعه به قدری عظیم است که در لسان معصومین(ع) روزی مانند روز ابا عبدالله نمی باشد.

واقعه عاشورا دفعة واحدا محقق نشده است ومعلول یک سری علل می باشد، که باید به این علل برای افزایش بصیرت پرداخت.

باید در پی ریشه این ظلم گشت، که ریشه این ظلم ازجریان ثقیفه نشأت می گیرد. ریشه ظلم را باید شناخت با افزایش بصیرت. و بایستی دقت داشت.

ظلم یعنی وضع وشیفی غیر ماء ذله " حکومت پیامبر باید در دستان امیرالمومنین علی علیه السلام قرارگیرد که این را در مجرای دیگری قرار دادند که این معادل ظلم می باشد."

جور یعنی عدول از طریق حق وصراط مستقیم و " صراط مستقیم صراط علی ابن ابیطالب علیه السلام است." کلام خاتم الانبیاء در خطبه غدیرمی فرمایند: صراط مستقیم منم وبعد علی ابن ابیطالب سپس اولاد او می باشد.

در کتب معتبر عامه آمده است که اول ظلمی که در تاریخ وارد شده، مانع شدن از نوشتن وصیت توسط پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله می باشد. پیامبر صلوات الله علیه و آله در لحظات پایان عمرشان فرمودند: برای من قلم وکاغذی بیاورید که بعد از من راه را گم نکنید، ولی فردی با کمال بی شرمی در کنار بستر پیامبر صلوات الله علیه و آله گفتند رها کنید این هذیان را.

بدانید اگر در جامعه ای حریم بزرگی را از بین ببرند میتوانند حریم های بعدی را نیز از بین ببرند، که دشمن نیز در پی همین است و می خواهد حرمت شکنی کند. ( در ادامه می توانید صوت کامل این سخنرانی را بشنوید )

پس از پایان این سخنرانی، با توجه به اینکه آخرین روز مراسم عزاداری بود، حاج محمود کریمی در رثای حضرت عباس علیه السلام به عزاداری و مرثیه خوانی پرداخت. در این مراسم حاج رضا هلالی و حاج روح الله بهمنی نیز به مرثیه سرایی پرداختند که در ادامه می توانید صوت این مراسم را بشنوید.

شعر خوانده شده توسط حاج محمود کریمی را می توانید در ذیل بخوانید:

حاج محمود کریمی


پر خیمه کنار رفت و یکی

رنگ از رخ پریده داخل شد

گفت با لکنت زبان ای وای

چه نشستی کا مشکل شد

خیمه های حسین را دیدم

دستگیرم شد از همه حرکات

یا علی گفت با حسین عباس

مطمئنم که میزند به فرات

قطره ای آب اگر رسد به حسین

جان گرفتن ما چه کار کنیم

با سپاهی که دور خود دارد

همه باید فقط فرار کنیم

یک قدم مانده تا پیروزی

زحمت خویش را هدر ندهید

کودک شیر خوار هم تشنه است

جان دوباره به محتذر ندهید

گفت فرمانده حرمله فردا

رزمتان را نگاه خواهم کرد

اگر ابوالفضل تا فرات رسد

روزتان را سیاه خواهد کرد

او نباید به علقمه برسد

حلقه ای باش بر نگین فرات

دو برابر کن از همین الان

با سپاهت موکلین فرات

حال گیرم که مشک را پر کرد

راه او تا به خیمه بسته شود

تو حریفش نمی شوی بلکه

کاری کنید که خسته شود

آنکه من میشناسمش فردا

سر این آب سخت می کوشد

از وفایش همین که بر لب آب

قطره ایی آب هم نمی نوشد

هدف تیرهایتان فردا

از زمین و هوا مشک است

دشت را پر کن از کمانداران

نقطه ضعفش همان مشک است

تا که از چشم هایش می ترسی

خیمه رفتن برایش مشکل نیست

شک ندارم که میزنی به هدف

دیدن چشمانش مشکل نیست

ادامه این شعر زیبا که سروده شده توسط حاج محمود کریمی است را می توانید بشنوید.