هدف از جشن‌های دهه کرامت پیوند با امام زمان(عج) باشد/ زمینه‌سازان ظهور کریم هستند

کد خبر: 102064
حجت‌الاسلام کفیل با بیان‌اینکه انسانی می‌تواند برای روی کار آمدن دولت کریمه زمینه‌سازی کند که کریم و دارای روح کرامت باشد، گفت: هدف از جشن‌ها و مراسم‌ها و بزرگداشت‌هایی همچون دهه کرامت، احیای دین و شعائر و یاد امام و پیوند با ایشان است.
وارث

حجت الاسلام «محمدصادق کفیل» با اشاره به شعار دهه کرامت امسال با عنوان «خدمت کریمانه؛ همدلی به سبک اهل بیت(ع)»، اظهار کرد: اساس اسلام بر همدلی و با هم بودن است، همان خداوندی که می فرماید: «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» و بر جنبه توحیدی انسان ها تاکید دارد، برای اظهار این جنبه بر چنگ زدن به ریسمان الهی تاکید دارد و از تفرقه و جدایی بشدت نهی می کند: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا».

 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: اگر بعثت انبیاء و دغدغه امامان معصوم(ع) را هم بررسی کنیم، درمی یابیم مهم برای‌شان اتحاد، همدلی و با هم بودن است. چنان که امیرالمومنین امام علی(ع) برای اصل اتحاد صبر کردند و 25 سال خانه نشین شدند تا جامعه مسلمین دچار تفرقه نشود.

 

وی تصریح کرد: تک تک ائمه(ع) چنین شیوه ای داشتند. در نماز به عنوان رکن دین بر جماعت تاکید شده اذکار نماز مثل «ایّاکَ نَعْبُدُ وَ ایّاکَ نَسْتَعین» هم نگاه به جمع دارد، همچنین است درخواست برای هدایت شدن به راه راست «اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ» در سلام نماز هم می گوییم: «اَلسَّلامُ عَلَینا وَ عَلی عِبادِ اللَّه الصّالِحینَ» با اینکه یک نفر نماز را می خواند.

 

حجت الاسلام کفیل ابراز کرد: در نظام دینی این بسیار مورد تاکید و سفارش است که فردگرایی با اندیشه اسلامی و تفکر توحیدی سازگار نیست. در عصر ظهور هم وقتی امام عصر(عج) می آیند، کینه ها را برمی دارند و به واسطه ایشان بین دل ها یکرنگی و الفت ایجاد می شود. هر چه انسان به امام(ع) نزدیک تر باشد الفتش با دیگران بیشتر است.

 

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: اگر خدا فرمود: «وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ» یعنی اصل بر این است که انسان جمع‌گرا باشد. واجباتی همچون خمس، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر نیز همگی به جمع نظر دارند.

 

وی با بیان اینکه انسان کریم، کریمانه برخورد می کند و اشکالات دیگران را نمی بیند، گفت: صفات انسان کریم همه دگربینی است. وقتی انسان دگربین شد می تواند کریم باشد این صفت در ارتباط با جامعه و دیگران متجلی می شود با این اوصاف انسان به آینده نگاه می کند.

 

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه باید از خود، جدا و دگربین شد تا در موضوعی جهانی بنگریم، تاکید کرد: اینکه در حدیث است: «یَملَأُ الله بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کَما مُلِئَت ظُلماً و جَورا» یا آنکه در دعای افتتاح می خوانیم: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ» با کرامت رخ می دهد، یعنی انسانی می تواند برای روی کار آمدن دولت کریمه زمینه سازی کند که کریم و دارای روح کرامت باشد.

 

وی درباره تاثیر بزرگداشت دهه کرامت بر ترویج تفکر و روح کرامت در جامعه منتظر، خاطرنشان کرد: هدف از جشن ها و مراسم ها و بزرگداشت هایی همچون دهه کرامت، احیای دین و شعائر و یاد امام و پیوند با ایشان است.

 

کفیل در پایان خاطرنشان کرد: جشن ها و مراسم های اهل بیتی باید در پیوند با امام زمان(عج) باشد در موضوعات فرهنگی نباید در پی نتایج زودرس بود. هرچه نام اهل بیت(ع) بیشتر احیاء شود مسیر رشد هموارتر می شود.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.