«دانشنامه صحیفه سجادیه» منتشر شد

کد خبر: 102848
کتاب «دانشنامه صحیفه سجادیه» به همت جمعی از مولفان زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان با هدف آشنایی جوانان و دانشجویان با موضوعات معرفتی و تربیتی برگرفته از نیایش‌های امام علی‌بن‌الحسین(ع) در انتشارات مدرسه منتشر شد.
وارث

این کتاب شرح و تبیین مفاهیم و مضامین موجود در نیایش‌ها و مناجات‌های امام سجاد(ع) در صحیفه است که در قالب مقالات متعدد تدوین شده است. پیش از این بیش از ۸۰ شرح بر این مناجات‌ها نوشته شده است. اکثریت این ترجمه‌ها و شرح‌ها، عالمانه و قابل ستایش است و هر کدام بخشی از معارف این کتاب شریف را برای خوانندگان خود تبیین و توضیح داده‌اند.

کتاب حاضر همچنان که از نامش پیداست در قالب دانشنامه و فرهنگنامه برای جوانان تدوین شده، به همین دلیل هم در نگارش مقالات و هم در انتخاب مدخل‌ها به صبغه تربیتی مخاطب توجه شده است. همچنین نگارش ساده و روان این کتاب کمک می‌کند تا عموم علاقه‌مندان به معارف اهل بیت(ع) نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

بنابر این گزارش؛ کتاب «دانشنامه صحیفه سجادیه» دارای ۳۵۰ مقاله کوتاه، متوسط، بلند و مفصل است که موضوعات متعدی همچون شخصیت‌های تاریخی مرتبط با صحیفه، اسناد و راویان، مستدرکات، مترجمان و شارحان برگرفته از نیایش‌های امام سجاد(ع) را در خود جا داده است.

«دانشنامه صحیفه سجادیه» با ۵۵۶ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه در فروشگاه‌های انتشارات مدرسه و همچنین فروشگاه آن‌لاین مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.

منبع: ایکنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.