خاطره‌ای شنیده نشده از مرحوم "حاج فیروز زیرک‌کار"

کد خبر: 102854
روزی در جلسه‌ای که شلوغ هم شده بود، وقتی همه رفتند ایشان به من گفت تو بمان، حال عجیبی هم شد، روضه‌ خوانیدم و گریه کردیم. بعد از روضه‌ای که خواندم به ایشان گفتم یقین دارم شما مشاعر و حافظه‌ات را از دست ندادی، او نیز گفت: به خدا قسم درست می‌گویی.
وارث

 حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی از سخنرانان قم و استاد حوزه علمیه با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم حاج فیروز زیرک‌کار گفت: بنده سالیان سال ماه مبارک رمضان تبریز منبر می‌رفتم و امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانستم به تبریز بروم. مرحوم حاج فیروز زیرک‌کار جلسات را حضور پیدا می‌کرد، ایشان بعد از سکتۀ قلبی و مغزی که روز عاشورا داشت، دیگر سکوت  کرد.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: روزی در جلسه‌ای که شلوغ هم شده بود، وقتی همه رفتند ایشان به من گفت تو بمان، حال عجیبی هم شد، روضه‌ خوانیدم و گریه کردیم. بعد از روضه‌ای که خواندم به ایشان گفتم یقین دارم شما مشاعر خود را از دست ندادی، حافظه‌ات را هم از دست ندادی، گفت: به خدا قسم درست می‌گویی. شب گذشته در وفات حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها منبر رفتی، من همۀ منبر شب گذشته تو را با قصیدۀ مرحوم عابد استادم که 180 بیت بود الان برایت می‌خوانم؛ این در حالی است که معروف بود دیگر ایشان حتی یک بیت شعر یادش نمی‌آید.

وی اضافه کرد: بعد به او گفتم این قصۀ سکوت شما چیست؟ جلسات را می‌آیید اما یک بیت شعر هم نمی‌خوانید؟! حالا چون فوت کرده این را می‌گویم؛ در این همه سال نمی‌شد این را بگویم ـ گفت: امام حسین علیه‌السلام به من فرمود تا الان برای مردم می‌خوانی، از این به بعد باید برای خودم بخوانی.

حاج فیروز زیرک‌کار از پیرغلامان تبریز معروف به «فخرالذاکرین» 19 مرداد به دلیل نارسایی قلبی پس از مدتی بسترزی در بیمارستان درگذشت.

منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.