حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) علاوه بر سیادت، دارای شأن ولایت‌پذیری بود

کد خبر: 104605
حجت‌الاسلام شریعت زاده گفت: بسیارند افرادی که در خاندان اهل بیت متولد نشدند اما با تأسی به سیره آن بزرگان، نام خود را جزء یاران و شیعیان ایشان ثبت کردند.
وارث

حجت‌الاسلام شریعت زاده، سخنران دینی، با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام منزلت و شأن ویژه‌ای در نزد ائمه اطهار علیهم السلام دارد، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی از اولاد چهارم امام حسن مجتبی علیه السلام است.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم علیه السلام یکی از نمایندگانی بود که چندین مرتبه دین خود را به امام معصوم علیه السلام عرضه داشت، تصریح کرد: بر بالای حرم حضرت عبدالعظیم علیه السلام مطلبی نوشته شده با این مضمون که حضرت هادی علیه السلام فرموده است: «انت ولینا حقا» این حدیث بعد از ماجرای عرضه دین حضرت عبدالعظیم مطرح شده است.

او تأکید کرد: ما هم باید دین خود را به روایات و علمای عالم و عامل به دین خود عرضه کنیم.

این سخنران دینی، خاطره‌ای از آیت‌الله العظمی بهجت رحمه‌الله علیه نقل کرد و گفت: یک بار به همراه شیخ محسن کافی از ایشان پرسیدم که «بعد از شما دین خود به چه کسی عرضه کنیم» ایشان فرمود: «اگر امام صادق علیه السلام در قید حیات بود به سراغ من می‌آمدید؟» من هم بی‌تعارف گفتم: «نه» آیت‌الله العظمی بهجت رحمه‌الله علیه هم فرمود: «من باشم یا نباشم، سراغ روایات کافی کلینی بروید و باب جهاد نفس وسائل الشیعه را نگاه کنید که روایات آن حضرت را دارد.»

این محقق اسلامی با اشاره به سیادت حضرت عبدالعظیم حسنی در کنار ولایت مداری تصریح کرد: امامزاده‌ای مقرب درگاه شد که عالم و عامل بود و الا برادران امام موسی بن جعفر علیه السلام هم مقابل آن حضرت ایستادند و جعفر، عموی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، قصد داشت با ایشان مقابله کند. این در حالی است که هیچ کدام از امامزاده‌ها به غیر از حضرت ابوالفضل علیه السلام، حضرت زینب کبری سلام الله علیها و حضرت معصومه سلام الله علیها به اندازه حضرت عبدالعظیم حسنی ولایت نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام شریعت زاده بر پیروی از حق و ولایت‌پذیری تأکید کرد و گفت: امروزه هم الگو گرفتن از ولایت‌پذیری حضرت عبدالعظیم مهم است، چراکه بسیاری افراد هستند که ولادتی در این خاندان داشته‌اند اما چون ولایت‌پذیر نبودند، سرانجام خوبی نداشتند.
منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.