عزاداری شب وفات حضرت ام البنین(س) در هیئت مکتب الزهرا(س) برگزار شد +گزارش تصویری

کد خبر: 30332
مراسم عزاداری شب وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج محمدرضا طاهری، کربلایی حسین طاهری و کربلایی امیرطلاجوران در هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

وارث:مراسم عزاداری شب وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج محمدرضا طاهری، کربلایی حسین طاهری و کربلایی امیرطلاجوران در هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

در ادامه متن گزیده ای از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را می خوانید:

خیانت های بسیاری در طول تاریخ به مکتب اهل بیت علیهم السلام شده است، نمونۀ آن همین ممنوعیت نقل حدیث و جلوگیری از نشر آثار اهل بیت علیهم السلام است، زیرا قرن ها حکومت ها در دست دشمنان بوده است، چه آثار و کتاب هایی که به غارت نرفت یا آتش نگرفت، لذا بسیاری از زوایای تاریخ بزرگان تشیع در هاله ای از ابهام است. از آن جمله شخصیت ها شخصیت ام الادب، ام البکائون، زوجۀ ولی خدا حضرت ام البنین سلام الله علیها است. چند صفحه ای بیشتر راجع به این شخصیت الهی در دسترس نیست، اما همین چندین صفحه هم بسیار کاربردی است.

شیوۀ خواستگاری این بانو توسط امیرالمؤمنین علیه السلام درس آموز است، حضرت با اینکه علم الکتاب است ولی برای این ازدواج با جناب عقیل مشورت کرد. این به این معنا است که جوانان در امر ازدواج باید اهل مشورت باشند. معیارهای تعیین شده از ناحیۀ امیرالمؤمنین علیه السلام بسیار قابل توجه است، اصالت بسیار مهم است و خانوادۀ مادری و پدری حضرت ام البنین سلام الله علیها با اصالت بودند و پدر بزرگ ایشان شفا یافتۀ دست رسول خدا صلوات الله علیه بود.

معیار دیگر شجاعت بود، اجداد بی بی همه از شجاعان عرب بودند، فرزند آوری معیار دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

امر ازدواج بسیار مقدس است و پس از آن بحث فرزند آوری است، متاسفانه شعار کاهش جمعیت با اینکه از ناحیۀ صهیونیست و اسرائیل برای ما آورده شده است اما خود آنان به این شعار عمل نکردند. سال گذشته در اورشلیم یکی از خاخام های یهودی گفت: اگر می خواهید بهشت را ببینید باید هرکدام هشت فرزند بیاورید. ولی متاسفانه ما به آنها لبیک گفتیم تا سرانجام رهبر معظم انقلاب شخصاً برای مبارزه با این شعار به میدان آمدند.

حجت الاسلام موسوی مطلق در ادامۀ سخنان خود به نحوۀ تربیت فرزند حضرت ام البنین سلام الله علیها اشاره کرد که خروجی آن در کربلا بود و ثمرۀ تربیت صحیح وی در حمایت از ولی خدا آشکار شد. 

در ادامه این مراسم؛ ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج محمدرضا طاهری، کربلایی حسین طاهری و کربلایی امیرطلاجوران به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.