حجت الاسلام میرلوحی: ما فراموش کردیم که صاحب داریم، ایشان هر روز ما را به اسم صدا می کنند!

کد خبر: 36609
مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام میر لوحی و مناجات خوانی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط رضا پناهیان برگزار شد.

وارث: احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام  میر لوحی  و مناجات خوانی  و قرائت دعای جوشن کبیر توسط رضا پناهیان برگزار شد.

در ادامه متن سخنرانی حجت الاسلام میرلوحی را می‌ خوانید:

با سخنرانی حجت الاسلام میرلوحی  و مناجات خوانی رضا پناهیان

ما باید شب قدر با وسیله و دستگیره نزد خداوند متعال برویم. باید باور کنیم که برای امشب هیچ کاری نکرده ایم، هیچ توشه ای جمع نکرده ایم. هیچ چیزی در دستمان نیست، بنابراین باید به وسیله ای چنگ بزنیم. در قسمتی از مناجات شعبانیه آمده است: "وَإِنْ كَانَ قَدْ دَنَا أَجَلِي وَلَمْ يُدْنِنِي (يَدْنُ) مِنْكَ عَمَلِي فَقَدْ جَعَلْتُ الْإِقْرَارَ بِالذَّنْبِ إِلَيْكَ وَسِيلَتِي" «و اگر مرگم نزديك شده‏ باشد و عملم مرا به تو نزديك نكرده،اعترافم را به گناه وسيله خويش به بارگاهت قرار دادم»

وَإِنْ كَانَ قَدْ دَنَا أَجَلِي" خدایا معلوم نیست، شاید من پایم را از این مسجد بیرون گذاشتم ناگهان بانگی برآمد و خواجه مرد. "أَجَلِي وَلَمْ يُدْنِنِي (يَدْنُ) مِنْكَ عَمَلِي" و اعمال من مرا به تو نزدیک نکرد، بلکه مرا از تو دور کرد. در این حالت یک راه باقی می ماند. آن هم فریاد زدن و اعتراف کردن به انجام گناهان است. "فَقَدْ جَعَلْتُ الْإِقْرَارَ بِالذَّنْبِ إِلَيْكَ وَسِيلَتِي" گاهی اوقات اصلا حواسمان نیست گناه کرده ایم. خوش به حال کسانی که شب نوزدهم و بیست و یکم را به اقرار به ذنب گذراندند.

 بیایید یک شب وصیت نامه ی شهیدان را بخوانیم، قطعاً متحیر می شویم. جوان 13 ساله ای که هنوز بالغ نشده می آید می گوید خدایا من از این که شب سیر خوابیدم  و همسایه ام گرسنه، از این که مرگ را فراموش کردم، از این که سستی و تنبلی و جوانی کردم، از این که منتظر بودم تا دیگران سلام کنند، از این که نماز شب بیدار نشدم، به تو پناه می برم.

 پس در مرحله اول باورمان شود که امشب مثل غریبی هستیم که داریم زیر آب آخرین نفس ها را می زنیم و خودمان  هیچ کاری نمی توانیم بکنیم. در مرحله دوم باید بفهمیم یک وسیله و شفیع نزد خداوند بگیریم. برخلاف تفکر بسیار خطرناک وهابیت که تصورشان این است شفاعت و وسیله بردن و توسل نزد خداوند متعال شرک است؛ خود خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: "وابتغوا اليه الوسيله" ( مائده 35) می خواهید نزد من بیاید، یک چیزی با خودتان بیاورید.

آیت الله مرعشی نجفی وقتی می خواستند در وصیت نامه شان توصیه کنند که این ذکر را زیاد بگوییم: "أللّهُمَّ إنِّى أَسْئَلُكَ بِحَقِّ فاطِمَة وَ أَبِيْها وَ بَعْلِها وَ بَنِيْها وَ السِّرِ الْمُسْتِوْدِعِ فِيْها أنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أنْ تَفْعَلَ بِى ما أنْتَ أهْلُهُ وَ لا تَفْعَلَ بِى ما أنَا أهْلُهُ بِرَحْمَتِكَ يا أَرْحَمَ الرّاحِمِين"

میرزا جواد تبریزی و دیگر علماء احتمال داده اند "وَ السِّرِ الْمُسْتِوْدِعِ فِيْها" که ما خدا را به آن سر قسم دادیم، سر نهاده شده در وجود حضرت فاطمه سلام الله علیها، وجود مقدس بقیة الله الاعظم حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد. امشب کل عرش خدمت امام زمان می رسند. همه ی عالم در محوریت ایشان هستند. همه ی دعاهایمان در این شب باید حول ظهور حضرت باشد. امشب اگر بخواهیم عرش را صدا کنیم، خبری نیست، چون همۀ  ملائک خدمت حضرت رسیده اند.

بزرگی تعریف می کرد از زیارت جمکران با همسرم آمدم، دیدم سیدی خوش سیما به سمت حرم می آید. هوا گرم بود. آبی به ایشان تعارف کردند. وقتی آّب را نوشیدند، دیدم صورتشان نورانی است. گفتم آقا شما جمکران می روید، دعا کنیدکه ظهور نزدیک تر شود. آقا فرمودند اگر شیعیان ما به اندازه همین تشنگی آب برای ظهور ما دعا می کردند، ظهورمان نزدیک شده بود.

ما فراموش کردیم صاحب و مالک داریم، زندگی مان با ایشان می چرخد. ایشان هر روز ما را به اسم صدا می کنند. حضرت می فرمایند اگر دعای من برای شما شیعیان نبود، دشمنان هر آینه شما را نابود می کردند.

/الف.ب 728

با سخنرانی حجت الاسلام میرلوحی  و مناجات خوانی رضا پناهیان