حجت الاسلام پناهیان: یکی از ابعاد حماسه امام حسین علیه السلام مبارزه با ظلم است
وارث: مراسم روز چهارم محرم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در هیئت امین الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.
در ادامۀ خبر متن سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان را می خوانید:
یکی از ابعاد حماسه امام حسین (ع) مبارزه با ظلم است
بحث پیرامون این بود که چگونه در امت پیغمبر صلی الله علیه و آله و السلم، نفوذ عقیدتی، سیاسی و فرهنگی صورت گرفت تا اینکه امت رسول الله که بناست خودشان اقامه کننده حق باشند، مقابل امام حق می ایستند و امام حق را به شهادت می رسانند. یک نکته ای که بررسی شد این بود که بعضی مظاهر حماسه حسینی نباید به قدری عمده شود که اصل هدف امام حسین علیه السلام از این حرکت تحت الشعاع قرار بگیرد. مثلا امام حسین علیه السلام با ظلم یزید مبارزه کرد اما اصل حرکت ایشان، مبارزه با ظلم نیست. یکی از ابعاد حماسه امام حسین علیه السلام مبارزه با ظلم است.
آمريكا مظهر سلطان جائر
این را در بیانات امام حسین علیه السلام با سپاه حر بررسی می کردیم. اینجا خود حضرت تمام اهداف خود را برای حرکت به سمت مکه و بعد کوفه و خلق این حماسه، می شمارد. این روایت، یک اصل برای همه زمان ها و همه ملت هاست. «من رأى سلطانا جائرا» هر کس یک حاکمی را ببیند، «مستحلّا لحرم اللّه»، که حرام خدا را حلال کند. اگر بخواهم برای شما مثالی بزنم، نمی توانم غیر از آمریکا و کسانی که دست نشانده او هستند و اسرائیل مثالی بزنم. می گویند چون ایران همجنس بازی را قانون نکرده، پس ناقض حقوق بشر است. «ناكثا لعهد اللّه»، هر سلطان و امام جامعه ای با خدا عهد کرده که جامعه را به سعادت برساند. آمریکا الان اقتصاد دارد؟ فرهنگ و سیاست دارد؟ عهد خدا را نقض کرده و بعد می گوید کدخدای جهانی هم هستم.
با دشمن حق نساختن، سنت پيغمبر(ص)
«مخالفا لسنّة رسول اللّه»، مخالف سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله عمل می کند. سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله در وضو گرفتن و نماز اول وقت خواندن است؟ از خود پیغمبر صلی الله علیه و آله پرسیدند سنت شما چیست؟ فرمود: مدیریت قاطع با شمشیر، با دشمن حق نساختن. با نوع مدیریت پیغمبر صلی الله علیه و آله مخالفت می کنند. الان آمریکایی ها دقیقا همین کار را با شما می کنند. می گویند ولایت فقیه یعنی همان اسلام ناب. این اسلام نباید باشد. مخالف حکومت اسلام هستند. این را پنهان نمی کنند. اول می گویند دین از سیاست جداست. بعد می گوییم وقتی دین را جدا کردیم، سیاست را چه کسی می گوید، می گویند ما.
امام حسين(ع) الگوي مبارزه سياسي
چرا اینجا آمدی؟ «قد أتتني كتبكم»، می فرماید چون نامه نوشتید بیا، ما کمکت می کنیم تغییر دهی. «و قدمت عليّ رسلكم ببيعتكم أنكم لا تسلموني و لا تخذلوني، فان تممتم على بيعتكم تصيبوا رشدكم»، نامه رسان های شما نامه ها را آورده اند. شما گفتید می خواهیم تو را یاری کنیم. اگر یاریم کنید من هم قول می دهم جامعه شما را به هدایت و سعادت برسانم و رشد دهم. «فأنا الحسين بن عليّ، و ابن فاطمة بنت رسول اللّه صلّى اللّه عليه [و آله] و سلّم»، من حسین بن علی علیه السلام و فرزند فاطمه سلام الله علیها هستم. «نفسي مع أنفسكم»، جان خودم را کنار جان شما آورده ام. ننشستم از مدینه بگویم شما یک کاری انجام دهید. «و أهلي مع أهليكم»، خانواده ام را کنار خانواده شما آورده ام. مبارزه سیاسی من شخصی نیست. «فلكم فيّ اسوة»، من الگوی شما هستم. هر کاری من کردم شما هم انجام دهید.
عدم اعتماد به امام جامعه نامرديست
«و إن لم تفعلوا و نقضتم عهدكم، و خلعتم بيعتي من أعناقكم فلعمري ما هي لكم بنكر»، اما اگر این کار را نکنید و عهدتان را بشکنید، خیلی چیز عجیبی نیست. «لقد فعلتموها بأبي و أخي و ابن عمّي مسلم»، شما همین کار را با پدرم علی علیه السلام، با برادرم حسن بن علی علیه السلام و مسلم بن عقیل علیه السلام کردید. امام حسین علیه السلام! باز با همین ها صحبت می کنی که بیعت نشکنند. خب همین الان شکستند. پس چرا ادامه می دهی؟ وقتی مردم می گویند پای حق هستیم، باید به این گفته مردم احترام گذاشت و به آنها اعتماد کرد. چقدر نامردی است که در جامعه کاری کنند که به امام جامعه اعتماد نشود. بعد به دشمن او اعتماد کنند. امروز به ما می گویند: به آمریکا اعتماد کنید. آقا می فرماید: ما به آمریکا خوش بین نیستیم. می گویند: به این آقا اعتماد نکنید.
نفع آمریکا در ضرر ماست، پس دشمني مي كند
امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: «مَنْ كَانَ نَفْعُهُ فِي مَضَرَّتِكَ لَمْ يَخْلُ فِي كُلِّ حَالٍ مِنْ عَدَاوَتِك» اگر دشمنی داشته باشید که نفعش در ضرر کردن شما باشد، هیچ وقت از دشمنی کردن با شما دست بر نمی دارد. به مقام معظم رهبری نمی توانید اعتماد کنید، به حرف علی علیه السلام هم نمی شود اعتماد کرد؟ آیا نفع آمریکا در ضرر ما هست یا نه؟ به شما می گوید: شما نباید انرژی هسته ای داشته باشید. چون نفع او در آن است. می گوید تولید تو باید زمین بخورد تا وارداتت زیاد شود. چرا باید با دشمن جائر مبارزه کنید؟ چون از دشمنی با شما دست بر نمی دارد.
تمام حقوق مادی و معنوی این خبر متعلق به سایت وارث می باشد و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعاً اشکال دارد.