جشن های نیمه شعبان باید تفکرات امام زمان را در جامعه ترویج دهد

کد خبر: 53426
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: جشن های نیمه شعبان باید تفکرات امام زمان را در جامعه ترویج و بنیه های اعتقادی ودینی تقویت کند.
وارث: آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه اراک گفت: عقیده به وجود امام زمان و انتظار آمدن یک مصلح جهانی و اعتراض به فساد و جور حاکم بر زمان و ایستادگی در مقابل امواج بی دینی و ترویج گناه، از جمله اعتقاداتی است که باید برای ترویج و تبلیغ آن تلاش کرد. 
 
وی با یادآوری در پیش بودن جشن میلاد حضرت مهدی (عج) افزود: منتظران حضرت ولی عصر(عج) باید به دور از اسراف و تبذیر و هرچه آبرومندانه تر این جشن بزرگ مسلمانان را برگزار کنند تا آثار نورانی آن در تمام جامعه تجلی یابد.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: باید بکوشیم تا با برگزاری جشن های مهدوی، به آنان که دور از وادی محبت به امام زمان(عج) و دعای توسل و ندبه و نیمه شعبان و زیارت آل یاسین و ... هستند، جلوه ها و جاذبه های این وادی را نشان دهیم تا جذب شوند.
 
وی افزود: جشن‌های ولادت و شادی خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در گذشته نیز توسط خود مردم هر کوچه و محله برگزار وی شده است و باید این امر همچنان استمرار یابد.
 
آیت الله دری نجف آبادی ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان به مردم استان مرکزی و رهبر معظم انقلاب گفت: در این روز با برنامه ریزی دقیق  زمینه سازی برای ایجاد یک موج برای هدایت افکار به سمت جوانان فراهم شود؛ وظیفه مسئولان در قبال جوانان بسیار سنگین بوده و باید در برنامه ریزی ها مهمترین نیازها و مشکلات جوانان مد نظر گرفته شود و هفته جوان فرصت خوبی برای این مسئله است.
 
 
وی با بیان اینکه  نیروهای مسلح  باید توان فیزیکی و اطلاعاتی خود را در برابر دشمنان اسلام آمریکا، اسرائیل و داعش ارتقا دهند. افزود: هیچ قدرت نظامی توان مقاومت دربرابر تجهیزات پیشرفته جمهوری اسلامی ایران را ندارد و نیروهای مسلح کشورمان اجازه کوچک ترین تحرک را به دشمنان نمی دهند.
 
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه توان دفاعی برکات زیادی دارد از جمله اینکه به نیروهای مسلح ما اعتماد به نفس می دهد و امنیت روانی را برای مردم به وجود می آورد ادامه داد: از همه ظرفیت های موجود در دنیا برای افزایش توان دفاعی خود استفاده می کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به شهادت عده ای از شیعیان در خان طومان سوریه اظهار کرد: پایبند بودن ارتش سوریه به آتش‌بس، دلیل شهادت مظلومانه برادرانمان در خان طومان بوده است.
 
گرامیداشت سالروز تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی، روز به رسمیت شناخته شدن رژیم اسرائیل توسط سازمان ملل و روز نکبت زمین، فرزند آوری جوانان، شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده حزب الله در سوریه و شهادت سردار تکاور محمد ناظری از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اراک بود.