حجت الاسلام مومنی: برکات اتصال به سیدالشهدا(ع)

کد خبر: 54603
کسی که می خواهد وجاهت نزد ابی عبدالله علیه السلام پیدا کند باید سلوک او حسینی باشد و آداب معاشرت او حسینی باشد. سالک طریق ابی عبدالله علیه السلام نمی تواند نسبت به نماز بی تفاوت باشد.

وارث: مراسم پیشواز ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی حاج محمد رنگین کمان و دیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام در هیئت متوسلین به حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام مومنی را می خوانید:

حجت الاسلام مومنی:

ثواب زیارت امام حسین(ع)

اتصال انسان به سید الشهدا علیه السلام به انسان اعتبار و آبرو و وجاهت می دهد. زائر امام حسین علیه السلام در روایت مقامش بسیار رفیع است. کسی که امام حسین علیه السلام را زیارت کند انگار خدا را زیارت کرده است. هر کسی که امام حسین علیه السلام را زیارت کند انگار تمام اولیاء را زیارت کرده است. اگر کسی زائر امام حسین علیه السلام شود در دوران عمر او حساب نمی شود. به همان میزان خداوند طول عمر برای او حساب می کند. اگر کسی به زیارت ابی عبدالله علیه السلام برود و برگردد فرشتگانی مامور شده اند که وقتی به آنجا می رسد او را مشایعت کنند و هنگام بازگشتش هم او را بدرقه کنند تا به منزلش برسد و به کربلا بر می گردند.

در روایتی است که هر شب جمعه تا وقتی او زنده است به نیابت از او برایش زیارت می کنند. چه وحاهتی به انسان می دهد؟ زیارت خانه خدا یک بار برای شما واجب است آن هم مستطیع باشی، خطری نباشد و ... ولی اگر کسی مستطیع باشد باید سالی یک بار به زیارت امام حسین علیه السلام برود. اینجا جایگاهش خیلی بالاتر است.

زائر امام حسین علیه السلام مورد عنایت ویژه خاتم الانبیاء علیهم السلام است. چون به محض اینکه از زیارت فارغ می شود پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله ملکی را به سمت او می فرستد و می گوید: ای زائر حسین علیه السلام، پیغمبر خدا به تو سلام رسانده اند و من پیک ایشان به سمت تو هستم. بدان که پیغمبر صلی الله علیه و آله به تو فرموده اند تمام گناهان تو بخشیده شده است. البته شیطان قوی است و حین و بعد از زیارت هم با ما کار دارد. مستمر خودتان را به دامن ابی عیدالله علیه السلام بیندازید تا شیطان نتواند بر شما چیره شود.

کسی که می خواهد وجاهت نزد ابی عبدالله علیه السلام پیدا کند باید سلوک او حسینی باشد و آداب معاشرت او حسینی باشد. سالک طریق ابی عبدالله علیه السلام نمی تواند نسبت به نماز بی تفاوت باشد. امام حسین علیه السلام جز برای شیعه به کربلا نرفتند. ایشان دغدغه مردم را دارند. کارمندی که کارمندی می کند و اگر نسبت به ابا عبدالله علیه السلام محبتی داشته باشد باید نسبت به محب ابی عبدالله علیه السلام احترام کند. من با دوستان شما دوست هستم. معاشرت باید معاشرت حسینی باشد. این کسی که محب امام حسین علیه السلام است را کارش را راه بینداز.

اگر پدرت محب امام حسین علیه السلام باشد و نسبت به او بی احترامی کردی "انی سلم لمن سالمکم" دروغ می شود. نسبت به مادرت و همسرت هم همین طور است. امام حسین علیه السلام فرمودند: خانه ای که در آن رباب است را من دوست دارم. این چنین احترام به همسرشان می گذارند. اگر به هیئتی بروی که پدرت یا مادرت یا همسرت راضی نیستند بروی آن هیئت حرام است و برکت هم از آن هیئت می رود. سالک طریق ابی عبدالله علیه السلام جوری عمل می کند که رضای امام حسین علیه السلام است. هر جور که دلش می خواهد تیپ نمی زند. باید آداب کسی که مرید امام حسین علیه السلام است را رعایت کند.

امام حسین علیه السلام کسی را که سوار کشتی اش شده است را اگر سوار کند پیاده نمی کند. هیچ کسی را امام حسین علیه السلام از کشتی اش پیاده نمی کند. من خودم باعث می شوم که از کشتی پیاده شوم. ادب در سیره ابی عبدالله علیه السلام ممتاز است. احترام به زن و بچه مهم است.

زیارت ابی عبدالله علیه السلام برای انسان عاقبت به خیری می آورد. چه از دور باشد و چه از نزدیک. جوان ها هر روز زیارت ابی عبدالله علیه السلام را بخوانید. اگر هر روز نمی توانی هر روز که از خانه بیرون می روی یک نگاه به آسمان کن و یک نگاه به سمت راست و چپ و رو به قبله بگو "صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین و رحمة الله و برکاته". دم غروب به خانه می روی هم همین طور بگو. صبح که به امام حسین علیه السلام سلام داده ای خودت را در دامن امام حسین علیه السلام انداخته ای. دیگر شیطان نمی تواند در تو نفوذ کند.

امکان ندارد کسی خودش را به امام حسین علیه السلام متصل کند و بگوید بدبخت است. شقی و بدبخت به حرم ابا عبدالله علیه السلام برود خوشبخت بیرون می آید. از در حرم که بیرون می آید سعید می شود. چون اول دعاگوی زائر امام حسین علیه السلام مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها هستند.

بکاء برای امام حسین(ع)

گریه برای امام حسین علیه السلام، موانع بندگی را از بین می برد. هر روز روزی سه چهار دقیقه یک صفحه از کتاب مقتل را بخوان و با گریه برای امام حسین علیه السلام بخواب. این همان دخیل بستن است. اگر می خواهی گریه کنی فقط برای حسین علیه السلام گریه کن. گریه برای امام حسین علیه السلام گناه کبیره از پرونده پاک می کند. هر وقت دلت گرفت به گوشه ای خلوت برو و خودت برای خودت روضه بخوان. اگر برای امام حسین علیه السلام گریه کردی و اشک هایت سرازیر شد خدا تمام گناهانت (صغیره یا کبیره) را می بخشد. یک جوری خودتان را در دامن ابی عبدالله علیه السلام بیندازید. در بین روضه ها روضه برای نازدانه امام حسین علیه السلام عجیب انسان را نورانی می کند.

امام سجاد علیه السلام می فرمایند: ما را اسیر کردند و به خرابه بردند. سقفی نداشتیم و همه رد می شدند و ما را با دست نشان می دادند. بچه ها ناله می زدند که عمه جان ما خانه نداریم؟ ما بابا نداریم؟

/1102101304

 حجت الاسلام مومنی: