نشانه ایمان و مومن از نکاه امام عسکری (ع) چیست؟ / دشمن می داند، ضربه ای که خورده از همین هیئت هاست! رادیو اسرائیل درباره نوکر امام حسین (ع) چه می گوید!

کد خبر: 6113
مراسم دعای کمیل که مقارن بود با شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در مسجد صحن حرم سیدالکریم علیه السلام شهر ری با مداحی و مناجات خوانی حاج منصور ارضی برگزار شد.

مهدی علوی خبرنگار وارث: مراسم دعای کمیل که مقارن بود با شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در مسجد صحن حرم سیدالکریم علیه السلام شهر ری با مداحی و مناجات خوانی حاج منصور ارضی برگزار شد.

بنابراین گزارش، این مراسم که هر هفته از 2 ساعت قبل از نماز صبح برگزار می گردد، با قرائت قرآن و سپس قرائت دعای توسل آغاز شد و پس از پایان دعا، حاج منصور ارضی سخنان خود را پیرامون نشانه های ایمان و مومن در حدیث شریف امام حسن عسکری علیه السلام آغاز نمود که در ادامه بخشی از سخنان وی را می خوانید:

امام حسن عسكري عليه السلام فرمود: علامت و نشانه ايمان پنج چيز است: انگشتر به دست راست داشتن، خواندن پنجاه و يك ركعت نماز (واجب و مستحبّ)، خواندن «بسم الله الرّحمن الرّحيم» را (در نماز ظهر و عصر) با صداي بلند، پيشاني را ـ در حال سجده ـ روي خاك نهادن، زيارت اربعين امام حسين - عليه السلام - انجام دادن.

همچنین درباره نشانه های ایمان و مومن به حدیث امام حسن عسکری (ع) اشاره شد که فرمودند: ایمان اگر در کسی باشد باید برسد به ریشه اش و اگر کسی بخواهد بداند که ایمان دارد یا نه باید ببیند ایمانش به کجا ختم میشود؟

یکی از مشکلات ما این است که می گوییم ایمان داریم ولی لغزش می کنیم. یک وقت ما می رویم داخل دین، یک وقت هم طبق فرمایش قرآن خودمان باید دین داشته باشیم!

داخل دین رفتن و ثبت در شناسنامه یک موضوع است و ایمان داشتن یک موضوع دیگر.

اگر امام عسکری علیه السلام در وجودت باشد و امامت باشد و دنبال این باشید که ببینید امامت چه میگوید، دین داری. ما باید ایمان خودمان را برسی کنیم!

چه کسانی رکن مومنین هستند؟ السلام علیک یا رکن المومنین.

چه کسانی رکن ایمانشان امام عسکری علیه السلام است؟ ما چقدر امام عسکری را شناخته ایم؟ چقدر ما آقایمان را قبول داریم؟

یکی از اثر گذار ترین کارهای ایشان این بود که با تمام وجود امام زمان(ارواحنا فداه) را حفظ کرد و به همین دلیل زود شهیدشان کردند.

دشمن می دانست اگر این امام را زودتر بکشد منجی به دنیا نمی آید!

زهر توسط ندیمه ها به امام علیه السلام خورانده شد. زهر به قدری قوی بود که حتی ایشان آب هم نمی توانستند بخورند و دائم می لرزیدند.

چقدر برای امام زمان سخت است که در غربت و غیبت بماند و تنها گریه کند و هم دست همه را بگیرد و گره همه را باز کند ولی نبینند ایشان را.

چقدر برای شان سخت بود تنهایی برای پدرشان بگریند. روضه این است که این امام را نشناخته از دنیا نرویم.

ما که ادعا می کنیم، لااقل از دور، امام مان ارواحنا فداه را بشناسیم. دشمن روایت دوازده امامی را می دانست. الان هم دشمنان ما بهتر ما را می شناسند!

کدام هیئت الان در جامعه بیشتر روی جوان ها تاثیر میگذارد؟ چه عناصری موثر بودند در پیروزی انقلاب؟ببینید رادیو اسرائیل درباره نوکر امام حسین علیه السلام چه می گوید؟ ترور شخصیت می کنند. افراد را خراب می کنند. آنها معتقدند هر چه ضربه می خورند از محرم و صفر است!

فشاری که در این جنگ روی رهبری معظم انقلاب است، خیلی بیشتر از فشاری است که ما تحمل می کنیم.

دشمن می داند ضربه ای که خورده از همین هیئت هاست. نتیجه اش این میشود که باید بزند این هیئت ها را.

در ادامه، این پیرغلام اهل بیت علیهم السلام با ورود به روضه امام عسکری علیه السلام و خواند شعر درج شده در ذیل، مناجات و قرائت دعای کمیل را آغاز نمود.


خشکِ خشک است لبش؛ زهر عیان شد اثرش
کاسه ای آب بیارید نسوزد جگرش

سعی اش این است زمین گیر نباشد امّا
گاه بر روی تن و گه روی خاک است سَرَش

چند سرباز تنش را به کناری بردند
قبل از آنیکه بیاید به کنارش پسرش

مثل یک مرغ در آتش به خودش می پیچد
هیچ کس نسیت بگیرد به بغل ، بال و پرش

خواهری نیست بیاید دلش آرام شود
دختری نیست که سینه بزند دور و برش

وسط حجره ی در بسته و تاریک افتاد
یاد آن حجره که قاتل شده دیوار و درش

یادِ آن میوه که از شاخه ی طوبی افتاد
یاد آن کوچه و زهرا و دل شعله ورش

عوض آب فقط کاسه به دندان می زد
تا که اشک آمد و نوشید ز چشمان ترش

تشنه جان داد ولی با نوک پا ضربه نخورد
هیچ کس سنگ نزد بر بدن محتضرش

بی کس افتاد ولی شال و کمربند و عبا
مثل غارت زده ها باز نشد از کمرش

پادگان بود ؛ سنان بود ؛ کمان بود ولی
کس نکوبید به فرق سر او با سپرش

مهدی فاطمه تنها شده امروز به بعد
شب نشین شب زهرا شده امروز به بعد