گول تبیلغ همراه اول را نخوریم!

کد خبر: 6192
وارث:چقدر این تبیلغات پوچ و دروغین رسانه ای برای بعضی از کالاها و خدمات باورهای ما را دستخوش تغییر میکنند. مخصوصا این جمله تبلیغی که"با همراه اول هیچکس تنها نیست". کاش کمی معرف قرآنی مان در سبک زندگی مان اثر میگذاشت.
آیه 37 و 36 سوره زمر:" أَلَیْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ وَیُخَوِّفُونَکَ بِالَّذِینَ مِن دُونِهِ وَمَن یُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ وَمَن یَهْدِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن مُّضِلٍّ أَلَیْسَ اللَّهُ به عزیزٍ ذِی انتِقَامٍ." آیا خداوند برای بنده‌اش کافی نیست؟ و مردم تو را از غیر خدا می‌ترسانند و هر که را خدا گمراه کند پس هیچ راهنمایی برای او نخواهد بود؛ و هر که را خداوند هدایت کند، پس هیچ گمراه کننده‌ای برای او نیست، آیا خداوند، نفوذناپذیر و صاحب انتقام نیست؟

پیام‌ها
1- اگر انسان بنده خدا شد، بیمه می‌شود و خداوند امور او را کفایت و کفالت می‌کند. «ألیس اللّه بکاف عبده»
2- در برابر تهدیدهای دشمنان، با یاد امداد و تکفّل الهی، خود را آرام کنیم. «ألیس اللّه بکافٍ عبده و یخوّفونک»
3- ابزار کافران، ایجاد محیط رعب و وحشت است. «یخوفونک بالّذین من دونه»
4- هدایت و ضلالت به دست خداست، «یضلل اللّه - یهد اللّه» لکن مقدمات دریافت هدایت یا محروم شدن از آن، به دست انسان است. چنانکه در آیات دیگر می‌خوانیم: «یهدی اللّه من ینیب» (شوری، 13) و «لا یهدی من هو مسرف کذّاب» (غافر، 28)
5 - از کمی تعداد و امکانات نترسید، از این بترسید که از مدار بندگی خدا بیرون روید، که اگر بنده او باشید، هیچ قدرتی شما را نمی‌شکند. «فما له من مضل»
6- انسان موجودی است که در سنگدلی به جایی می‌رسد که هیچ راهنمایی در او مۆثّر نیست. «فما له مِن هاد» و در ایمان به جایی می‌رسد که هیچ حادثه‌ای او را منحرف نمی‌کند. «فماله من مضل»
7- گمراه شدن انسان از سوی خداوند، بی‌مقدمه نیست، کیفر عملکرد خود انسان است. «ذی انتقام»
8 - حمایت خداوند، گاهی در قالب تکفل بنده است و گاهی در قالب انتقام از مخالفان. «ذی انتقام»

ر116