راه ورود به جبهه یاران امام زمان(عج)

کد خبر: 62990
امام صادق(ع) در روايتي فرمودند: «هر کس دوست دارد از ياران حضرت قائم(ع) باشد، بايد منتظر باشد و در حال انتظار به پرهيز کاري و اخلاق نيکو رفتار كند».
وارث: حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، کارشناس مباحث مهدوی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال تلگرامی آینده نگاری ایران می نویسد:

انسان منتظر و علاقه مند به یاری امام زمان(عج) خود، بايد از رهبر و مقتدایخود الگو گرفته و منش و رفتارش را شبيه او قرار دهد تا بتواند او را همراهي کند. باید بدانیم که یاران امام زمان(عج) از سنخ و جنس خود حضرت(عج) هستند و به همین جهت لیاقت یاری و نصرت آن حضرت(عج) را پیدا می کنند. در روايتي از امام جواد(ع) آمده است: «پس هنگامي که اين تعداد (313 نفر) از اهل اخلاص گرد او (در مکه و به اذن خدا) جمع شدند، خدا امر او را ظاهر کند. پس هنگامي که براي او عقد (ده هزار نفر مرد) کامل شد، به اذن خداي عزوجل خروج مي کند». (کمال الدين، ج 2، ب 36، خ 2).

اینان کسانی اند که مراحل عشق ایثار و ایمان را طی کرده و با اطمینان و پاکی نفس ، از امام خود تبعیت کرده و او را راهنما و راهبر و مقتدای خود قرار داده اند و  راه نجات خود را در پیروی و الگوبرداری از او دیده اند. از پيامبر(ص) نقل شده است: «خوشا حال آنان که قائم(عج) خاندان مرا درک کنند؛ در حالي که پيش از دوران قيام، به او و اماان قبل از او اقتدا کرده و از دشمنان ايشان، اعلام بيزاري کرده باشند. آنان دوستان و همراهان من و گرامي ترين امت من، در نزد من هستند».(بحارالانوار ، ج 52 ، ص 129)

بلی، باید چهل گام اساسی برای یاری و نصرت حضرت مهدی(عج ) برداشت. واژه اربعین‏ در متون دینی و مجموعه‏های حدیثی از ارزش والایی برخوردار است. آثار حفظ چهل حدیث، اخلاص عمل در چهل روز و دعای عهد در چهل صبح، کمال عقل در چهل سالگی، دعا برای چهل مؤمن ، شهادت چهل مؤمن برای میت، آثار گناه تا چهل روز، اصلاح تا چهل سالگی،  تغذیه و چهل روز پرهیز، برگزاری عبادت در چهل شب چهارشنبه برای دیدار حضرت ولی عصر(عج) و بعثت غالب انبیاء در چهل سالگی، از جمله مواردی است که ارزش و جایگاه این اصطلاح اسلامی و  عرفانی را مشخص می‏سازد. در این راستا از مهم ترين رفتارهای منتظران در این چهل مرحله، ورع و حسن خلق است که از امام خود الگو گرفته و به او تاسی جسته است.

امام صادق(ع) در روايتي فرمودند: «هر کس دوست دارد از ياران حضرت قائم(ع) باشد، بايد منتظر باشد و در حال انتظار به پرهيز کاري و اخلاق نيکو رفتار كند». (بحار الانوار ـ ج 52 ـ ص 140)

گفتنی است، کانال تلگرامی «آینده نگاری ایران» به نشانی IranianForesight@ در دسترس کاربران است.