در دفتر آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی بیان شد؛

آیت الله میرباقری:از بین بردن زیرساخت‌های اسلام کار جریان نفاق است 

کد خبر: 86637
آیت الله میرباقری گفت: ایمان الهی بدون پذیرش ولایت حاصل نمی‌شود و زمانی که انسان ولایت را پذیرفت مصداق بارز امت حزب‌الله خواهد شد
وارث

  آیت الله میرباقری در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی برگزار شد، با اشاره به مسئله محبت اهل‌بیت(ع) در جامعه اسلامی گفت: تمام مناسبات موجود در جامعه اسلامی حول محور محبت اهل‌بیت (ع) می‌چرخد.

وی تصریح کرد: جامعه و حکومت اسلامی، برمدار تولی و تبری قرارگرفته است، گاهی یک مؤمن در گوشه‌ای از جهان غصه‌دار می‌شود، دل مؤمنی دیگر در گوشه‌ای دیگر از آن غصه‌ می گیرد، ارتباط بین قلوب مؤمنان یک ارتباط الهی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به مسئله ایثار در بین مؤمنان خاطرنشان ساخت: ایثار فرع بر محبت است، اگر محبت بین اهل‌بیت(ع) حاصل شد، محبت بین مسلمین حاصل می‌شود و ایثار فرعی از محبت است.

وی ادامه داد: مؤمنان گاهی خود را به رنج و سختی می‌اندازند تا برادر مؤمن خود را در سختی کمک کنند و دست او را بگیرند، این محاسبات مادی و معنوی از محبت اهل‌بیت (ع) نشأت‌گرفته است.

آیت الله میرباقری با اشاره به آیه «وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ» گفت: جریان نفاق کارش فساد و از بین بردن زیرساخت‌های اسلامی است.

وی در ادامه افزود: منافقان اول زیرساخت‌های اسلام را به هم زدند و رابطه بین امت اسلام را با ولایت قطع کردند و بعد به دنبال اصلاح امور شدند و این کار نشدنی است، نمی‌شود رابطه بین مادر و فرزند را قطع کرد و بعد با تأسیس مهدکودک،مادر برای کودک جایگزین کنیم.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به «رَضِی اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِکَ حِزْبُ اللَّهِ أَلا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» یادآور شد: ایمان الهی بدون پذیرش ولایت حاصل نمی‌شود و زمانی که انسان ولایت را پذیرفت مصداق بارز امت حزب‌الله خواهد شد.

منبع:حوزه


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.