فعالیت‌های جهادی یک هیأت/ مردم روستای محروم «لهک» بعد از سال‌ها احیاء گرفتند

کد خبر: 92299
گروه جهادی خادمان هیأت محبان روح‌الله تهران، این روزها با حضور در روستای لهک در اطراف حرم امام خمینی (ره) در حال خدمت‌رسانی هستند و با برطرف کردن بخشی از نیازهای آنان، بعد از سال‌ها مراسم احیای شب‌های قدر در این روستا برگزار شد.
وارث

 «لهک» روستایی در حاشیه پایتخت و اطراف حرم مطهر امام خمینی (ره) است که اهالی آن از کم‌ترین امکانات اولیه زندگی از جمله سرویس بهداشتی، حمام، آب شهری، گاز و ... محروم هستند. در حال حاضر خانه‌هایشان کاه‌گلی است و مدرسه‌ای در آنجا وجود ندارد و فرزندانشان برای تحصیل باید به روستاهای اطراف بروند.

اصالتِ اهالی این روستا به سیستان و بلوچستان برمی‌گردد که قبل از انقلاب و پس از خشک شدن هامون در آن دیار، به استان گلستان کوچ می‌کنند و ۲۰ سال بعد از آن به دلیل سیلی که در این استان رخ می‌دهد و روستایشان را آب می‌برد، آن‌ها به قلعه‌ای قدیمی در اطراف تهران به نام «لهک» روی می‌آورند.

حالا این روزها به همت فعالیت‌های جهادی خادمان هیأت محبان روح‌الله تهران، بخشی از مشکلات اهالی روستای لهک برطرف و بعد از سال‌ها مراسم احیای شب‌های قدر در این روستا برگزار شد.

13980305000482_test_newphotofree.png

براساس این گزارش، ‌خادمان هیأت محبان روح‌الله تهران که اغلب آن‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاه سمنان هستند و مراسم هفتگی و مناسبتی آن‌ها در خیابان ایرانشهر و دفتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار می‌شود، از چندی پیش با شناسایی این روستا به دنبال برطرف کردن بخشی از مشکلات اهالی بودند که با شروع ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های جهادی این هیأت با کمک‌های مردمی در جهت برطرف کردن مشکل سرویس بهداشتی و حمام روستا و همچنین تکمیل حسینیه نیمه‌کاره روستا به اتمام رسید تا پس از چند سال مراسم احیای شب‌های قدر در این حسینیه و با حضور اهالی لهک برگزار شود.

13980305000462_test_newphotofree.png

شهریورماه سال گذشته هماهنگی‌های لازم میان بسیج سازندگی، سپاه و استانداری تهران برای تأمین اعتبار و صدور مجوز لازم به منظور تغییرِ کاربریِ قسمتی از زمین‌های کشاورزی یک فردِ خَیِر که اهالی روستا روی زمین او کار می‌کنند، برای ساخت خانه برای اهالی روستا انجام شد، اما با گذشت یک سال همچنان اتفاق قابل‌توجهی در این زمینه رخ نداده است.  

13980305000470_test_newphotofree.png
13980305000472_test_newphotofree.png

یکی از برنامه‌های اعضای این هیأت توزیع بسته‌های افطار برای اهالی این روستاست.

13980305000474_test_newphotofree.png
13980305000475_test_newphotofree.png

مراسم شب قدر در شب ۲۳ ماه رمضان نیز در روستای لهک به همت ‌خادمان هیأت محبان روح‌الله تهران برگزار خواهد شد.

13980305000479_test_newphotofree.png

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.