اعزام ۲هزار مبلّغ به مناطق سیل‌زده

کد خبر: 93232
رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد از اعزام ۲۳۶۵ مبلغ و ارسال اقلام فرهنگی به مناطق محروم کشور خبر داد.
وارث

 نشست قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان کشور با ریاست سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و حجت‌الاسلام حشمتی معاون سابق قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ارزانی در این نشست با اشاره به شعار دهه کرامت در سال 1398 گفت: ما در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار است خدمتی به سیل‌زدگان انجام گیرد، حتماً باید خدمت کریمانه باشد.

وی با اشاره به فعالیت 25 هزار کانون فرهنگی هنری و 14 هزار کتابخانه در مساجد کشور اظهار کرد: فعالیت اجتماعی جزو مأموریت‌های ویژه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد است که در سند تحول راهبردی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسامی رونمایی شد، لحاظ شده است.

حجت‌الاسلام ارزانی اعزام مبلغ و ارسال اقلام مختلف فرهنگی از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: 2365 طلبه و مبلغ و فعالان کانون‌های فرهنگی، هنری به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند. برگزاری جشن روزه‌ اولی‌ها از سوی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در تمام کشور و به صورت ویژه در مناطق سیل‌زده اجرا شد.

 

13980426094255818179052510.jpg

 

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به راه‌اندازی پویش ملی «هر مسجد یک خانه» از سوی سازمان بسیج، گفت: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با همکاری سازمان بسیج فعالیت خوبی در اجرای این طرح داشته‌اند و چند کانون با مشارکت یکدیگر ساخت خانه را در استان‌های مازندران گیلان و اصفهان متقبل شده‌اند. کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خدمات دیگری نیز به سیل‌زدگان داشته‌اند که برگزاری جشن‌های نیمه شعبان از جمله آنها است.

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از جمله نهادهای مردمی بودند که در زمینه کمک‌رسانی به سیل زدگان و همچنین اجرای برنامه‌های مفید فرهنگی و هنری عملکرد خوبی داشتند. اولین جشنواره عکاسی «دل و گل» با هدف اطلاع‌رسانی دقیق درباره وضعیت مناطق سیل زده و کمک‌رسانی گسترده مردم به سیل زدگان برگزار شد که محصولات آن به مناطق سیل زده نیز ارسال می‌شود.

اوحدی افزود: خیرین مدرسه‌ساز نیز فعالیت‌های خوبی در زمینه ساخت مدارس و همچنین ارسال مدارس پیش ساخته و کانکس به مناطق سیل زده داشته‌اند. یکی از ویژگی‌های بارز مردم این است که هرگاه مشکلی در کشور پیش می‌آید، سیلی از کمک‌ها را به مناطق آسیب دیده ارسال می‌کنند، موضوعی که در کمک‌رسانی به سیل زدگان برخی از استان‌های کشورمان مشاهده کردیم.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در نماز عید فطر امسال مبنی بر فراموش نشدن موضوع خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان گفت: قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل زدگان کشور بر همین اساس از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه‌های بسیج، مبلّغان و سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه استفاده کند.

منبع:تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.