اختصاصی/حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

ما در مورد زیارت همه معصومین روایات داریم

کد خبر: 94509
 عامل ششم در ماندگاری حادثه عاشورا، تاکید معصومین بر حفظ نهضت عاشوراست.
وارث

متن سخنرانی روز دوم ماه محرم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در بیت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی قم (سال 1397) به شرح زیر می باشد:

در جلسه قبل عوامل ماندگاری و جاودانگی کربلا را وعده دادیم و گفتیم که اتفاقات زیادی در دنیا اتفاق افتاده است. برخی ها هم فجیع بوده اند اما هیچ حادثه ای به اندازه حادثه کربلا جاوید و ماندگار نمانده است.راز این جاودانگی چیست؟ پنج مورد این ماندگاری را در جلسه قبل خدمتتان عرض کردیم. 
اما پنج عامل دیگر را امروز خدمتتان عرض می کنم. 

عامل اول یا به عبارت دیگر عامل ششم در حادثه عاشورا، تاکید معصومین بر حفظ نهضت عاشوراست. 

خود این عامل دارای محور می باشد.

اولین محور بحث زیارت است که ما در مورد زیارت همه معصومین روایات داریم. در کتاب های شیعه و سنی هم این روایات وجود دارد. مثل این روایت که تقی الدین سبکی در کتاب خود آورده است که بلال بعد از رحلت پیامبر جایی شام رفت و سریع برگشت. یاران متوجه شدند که بلال برگشته، به نزد او رفتند و پرسیدند که چرا برگشتی؟ گفت برنگشتم که در مدینه بمانم. من مدینه بدون پیغمبر را نمی خواهم. دوباره می روم. فقط پیامبر را در خواب دیدم که فرمودند بلال در حق ما جفا کردی چرا برای زیارتمان نمی آیی؟ من هم آمدم زیارت کنم و برگردم.
یا نقل می کند که مروان به کنار قبر پیامبر آمد و دید که کسی هق هق کنان بر سر مزار حضرت گریه می کند. با عصایی که داشت به کمر این شخص زد و گفت که چرا بر سنگ گریه میکنی. مرده که گریه ندارد. این شخص سرش را که بلند کرد، مروان دید که ابو ایوب انصاری ست. به مروان گفت که پیش سنگ نیامده ام. بر مزار رسول خدا آمده ام. که فرمودند حیات و ممات من فرقی ندارد. چه زنده باشم و چه نباشم پیش من بیایید. و از رسول خدا شنیدم که فرمود هروقت دیدید زمام امور را نااهلان در دست گرفتند بنشینید و گریه کنید. و امروز چون که تو فرماندار نااهلی هستی آمده ام تا گریه کنم( این روایت را بخاطر جواز زیارت نقل کرده اند). 

 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.