کلیدواژه: مقایسه

مقایسه ممنوع!

خلق خدا ضعیف و قوی دارند؛ ظرفیت‌ها با هم فرق می‌کند؛ ظرفیت‌ها با هم متفاوت است. وقتی ظرفیت‌ها متفاوت است آدم والّا به خدا از گنهکارهایش هم می‌ترسد. مجبور است احترام آنها را هم بگیرد. چی بگوید آدم؟! خدا اگر آنها را بخشید زودتر رفتند چه خاکی به سرمان بریزیم؟ بیا آن‌وقت شما هم اینقدر زحمت کشیدی پشت در ...

ویژگی مهم مومن در نحوه مقایسه خود با دیگران

انسان در مقابل اشرف از خودش متواضعانه می ایستد و کوچکی می کند، لذا انسان همیشه خودش را کوچک می بیند.

مقایسه پیاده روی اربعین با مناسک حج از نگاه نویسنده مصری

پایگاه خبری مصر تایمز، در مقاله‌ای به مقایسه نوع برگزاری اربعین حسینی در کربلا و مناسک حج در عربستان از نگاه مردم مصر پرداخت.

مقایسه دیدگاه برخی از علمای گذشته نسبت به علم غیب امام حسین (ع)

مسئله علم امام در حرکت امام حسین (ع)، یکی از مسائل اختلافی بین علمای شیعه از زمان غیبت کبرا تا کنون بوده است. مسئله‌ای که نظرها و آرا متفاوتی در مورد آن گفته شده و هنوز هم ادامه دارد. در این یادداشت، نظر چند عالم بزرگ شیعه را که نظریه شان را در کتاب‌هایشان بیان کرده اند، نقل می‌کنیم.

حج را نمي توان با هيچ واجب ديگري مقايسه كرد

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اهميت حج در اسلام اظهار داشت: حج را نمي توان با هيچ واجب ديگري مقايسه كرد و انسان متوجه مي‌شود كه حج هيچ گاه نبايد تعطيل شود لذا ايران براي برقراري حج امسال تمام تلاش خود را بكار گرفت اما دولت عربستان با كارشكني مانع شد.

لذت حضور در حرم امام رضا(ع) با هيچ چيز قابل مقایسه نيست

یک تازه مسلمان آمریکایی ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: عشق به امام رضا(ع) من را به این دیار کشانده است و لذت حضور در این بارگاه منور با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

مهم‌ترین قبایل کوفه و نقش آفرینی آنها در اتفاقات کوفه

شهر کوفه از قبایل مختلفی شکل گرفته است. این قبایل و به خصوص رؤسای آن‌ها نقش بسیار مهمی در تعداد لشکریان کوفه، دو دستگی، تغییر حاکمان کوفه و... داشته‌اند.

مقایسه حضرت زینب(س) با انبیای الهی آیا صحیح است؟

سخن گفتن پیرامون افضل‌بودن اشخاص و مقایسه کردن آنها کار ساده‌ای نیست مگر در جایی که دلیل نقلی و یا عقلی داشته باشیم.

یکشنبه های بهشتی/ نگاهی به مسأله ازدواج و مقایسه آن با صدر اسلام

در روایتی از امام محمد باقر علیه‌السلام آمده است که فرمود: «زنی نزد پیامبر رسید و عرض کرد؛ مرا شوهر دهید. پیامبر فرمود: کیست با این زن ازدواج کند؟ فردی بلند شده و آمادگی خود را اعلام کرد. پیغمبر پرسید: برای مهریه چه داری؟ عرض کرد چیزی ندارم. حضرت فرمود: آیا چیزی از قرآن بلدی؟ گفت: بلی. فرمود: مقداری از قرآن را به عنوان مهریه به او یاد بده.»

شنبه های قرآنی/ راهکار قرآنی برای رضایت از زندگی (بخش دوم )

هفته گذشته بخشی از راهکارهای قرآنی برای رضامندی از زندگی از طریق انواع مقایسه و مثال های قرآنی مطرح شد و در ادامه؛ این هفته، مقایسه های دیگر و جمع بندی نهایی